Hoe bereken je waterstofperoxide voor haarverf?

Ik doe een kappers opleiding maar ik begrijp maar niet hoe je dit moet berekenen, wie kan het mij simpel en uitgebreid uitleggen?

Toegevoegd na 2 minuten:
Hoe weet ik wat voor hoeveelheid waterstofperoxide ik moet toevoegen bij de haarverf. Vandaag had ik iemand met de kleuren 10.0 en 9.1 daar moest 25ml in het bakje en 75ml waterstofperoxide. Hoe zijn ze hier op gekomen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
116.2K

Antwoorden (2)

Hoi , Dapf meestal is de verhouding 1 op 1 dus even veel verf als peroxide . 3% voor de zelfde kleurhoogte , 6% voor 1, 1.5 tint lichter , en goede grijs dekking , 9% voor 2 tinten lichter , en goede grijs dekking . 12% voor 2,tot 3 tinten lichter . Dan zijn er vaak extra op lichtende kleuren !!!dus met een nr hoger dan 9. daarbij gebruikt men dan 2 delen peroxide en een deel verf . Dus 10ml verf meng je dan met 2 delen peroxide de totale hoeveel is dan 30ml . Lees de gebruiksaanwijzing aandachtig , per merk zitten er verschillen in . Dit bovenstaande kan dus iets per merk verschillen . Dus bij sommige merken moet je sneller naar de hoge peroxide grijpen of anders om .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
•Mengverhouding 1:1 (50 ml verf en 50 ml waterstofperoxide crème).
•Mengen tot een homogene massa ontstaat. Indien u meerdere tinten gebruikt dient u eerst
de verf te mengen voordat u de oxcy-crème gebruikt.
•Voor het bijmengen van mixtinten is regel van 12 een goede indicatie.
•Trek de gewenste kleurhoogte af van 12 en u houdt het aantal cm. bij te mengen mix-tint over.
Keuze waterstofperoxide crème
•Donkere kleuren / toon op toon / grijsdekking: 3%
•1 tint lichter: 6%
•2-3 tinten lichter: 9%
•4-5 tinten lichter: 9% - 12%
LET OP ! 4-5 tinten oplichten is alleen mogelijk vanaf kleurhoogte 6. Kleurhoogtes 1-5 dienen eerst tot op de gewenste kleurhoogte te worden opgelicht met blondeer, gevolgd door de gewenste nuance met 3%.
Grijsdekking
•Om 100% dekking op grijze haren te verkrijgen zijn er twee methoden; bijmengen of voor pigmentering met een natuurtint (vooral bij plaatselijk gebruik bv. de slapen)
•Pigmenteer bij grijs haar altijd met natuurtinten.
•Meng de gekozen natuurtint 1:1 met water.
•Na het opbrengen van de voorpigmentatie meteen het kleurmengsel aanbrengen.
•Bij lichtergekleurd of geblondeerd haar dient men vanaf 2 tinten donkerder verven ook bij modetinten voor te pigmenteren. Dit om het goud of rood in het haar terug te brengen.
•Minimaal 4 cm. natuurtint toevoegen aan modetint.
Hierbij dient men met het volgende rekening te houden:
•Bij haar met een grijspercentage kleiner dan 30%:
Natuurtint 1 tint lichter dan de gewenste kleurhoogte.
Bij haar met een grijs percentage tussen de 30% en 70% gebruik:
Natuurtint is gelijk aan de gewenste kleurhoogte.
•Bij haar met een grijspercentage groter dan 70% gebruik:
Natuurtint 1 tint donkerder dan gewenste kleurhoogte.

Inwerktijd
Normale kleurnuancen: 30 minuten.
Super oplichtende tinten: 45 minuten.
Totale inwerktijd kan aanmerkelijk worden verkort door toevoeging van warmte (droogkap).