zit er in donkerdere haarkleuren MEER of MINDER ammonia?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe kom je er bij dat dat iets met de kleur of tint te maken zou hebben?

Antwoorden (2)

Evenveel of even weinig als in de lichtere kleuren van het zelfde merk, de ammonia dient ervoor de haarschubben te openen, om de kleur in het haar te kunnen trekken. Daarna worden de schubben weer gesloten, door een ander ingrediënt in de kleuring.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist. +
Dat heeft helemaal niets met de kleur te maken.
http://www.haarcentrum.nl/haarkleuring/haarverf/#haarverf-menu
Toch is het niet helemaal waar dat het niets uitmaakt. Als je je haar blondeert zal er altijd meer peroxide in de kleuring zitten dan als je het donkerder kleurt.
In de kapsalon werken ze met 3% (spoeling) 6% (donkerder/gelijke kleuren) 9% (2-4 tinten lichter) en 12% (4-6 tinten lichter) Als je echter een kleuring koopt bij bv. Kruidvat zal het voornamelijk 6% peroxide en 9% peroxide zijn.