Ik heb donkerblond haar en wilde de onderkant oplichten maar de verf pakt niet, hoe kan dit?

Ik wilde mijn haar ombre verven en heb bovenop heel donkerblond haar en de onderkant is wat lichter donkerblond. Dus ik haarverf gekocht in een lichtblonde kleur en geverfd en alles... deed het niks! Ik weer terug en de lichtste blondkleur gekocht die ze hadden van Guhl. Nummer 10 ofzo, zit ook waterperoxide in en weer geverfd. Weer niks! hooguit een paar strengetjes die iets opgelicht zijn, wat je ook hebt als het zomer is... terwijl het bijna pornoblond had moeten zijn. Ik heb het gisteravond weer gedaan... jaja derde keer al... maar het doet echt niks. Mijn haar is ook niet stug geworden hoor, anders had ik dat nooit gedaan natuurlijk. Iemand hier een verklaring voor? Het is wel zo dat ik mijn haar ooit een donkerbruine spoeling heb gegeven die 8 weken bleef zitten ofzo en die is diep donkerbruin geworden en heeft een jaar gezeten! ook al zo maf. Nu wil ik het volgende week gaan bleken, maarja het is toch raar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Nee, het is niet raar, jouw haar is te donker voor nr 10, die kun je er wel in doen, maar die pakt alleen op ontkleurd haar, of haar dat van nature zeer licht blond is, wat hij bij jou doet, is je haar hooguit 1 tot 2 tinten lichter maken, je moet voor dat je het een lichte tint wil geven het haar eerst ontkleuren, dus pigment uit je haar halen en dan een kleur toevoegen, om het kleur te geven, bijv de nr 10 of andere lichtblonde kleur erover zetten. Dan krijg je dat hele lichte blond, er is echt geen andere manier om dat te bereiken. Laat je eens goed adviseren bij een drogisterij, ga hiervoor naar DA of Etos, daar krijgen de personeelsleden cursussen om hier een goed advies over te kunnen geven, bij het Kruidvat investeren ze daar niet in. Je kunt je haar nu ook beter een tijdje de tijd geven om te herstellen. Zo vaak de schubben van je haar openen en weer sluiten is toch een flinke aanslag op je haar, ondanks dat het er nu goed uitziet, wat waarschijnlijk een gevolg is van de kleuring, die een glanzend effect achter laat, dat het haar gezond doet lijken. Als je het een paar keer gewassen hebt, dan pas zie je of het geen schade heeft opgelopen. Wacht dus een week of 6 met de volgende behandeling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet echt een blondering kopen, dan staat er op de verpakking, licht 4 tot 6 tinten op, je hebt ook nog zwaardere ontkleuringen, maar lees altijd op de verpakking hoeveel tinten dat het opllicht. De kleuringen die jij gebruikt hebt, zijn niet bedoeld om te ontkleuren, dan kun je maximaal 2 tinten lichter worden, maar meestal red je dat niet eens. Vraag dus altijd advies en lees voor het kopen wat je koopt.
Succes.
Een tip: van syoss hebben ze nu iets nieuws, lighteners. Zijn 3 verschillende soorten die haar 6,7 of tot 8 tinten oplichten. Ligt eraan welke soort je kiest.
Dit beschadigd je haar natuurlijk wel, dus misschien is het slim om daarna een haarmasker of iets te gebruiken.