Ik heb krullend haar, maar is het dan versandig om me haar na het douchen te borstelen, of gaan dan alle krullen eruit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee, nat haar kun je beter niet borstelen na het douchen, maar wachten totdat het droog is. Nat haar is namelijk veel brozer en vatbaarder voor beschadiging dan droog haar. Fijne kammen en borstels oefenen veel druk uit op het natte haar omdat ze proberen om het haar tussen de fijne tanden te forceren en/of proberen om het haar in verschillende richtingen tegelijkertijd te sturen. Nat haar zal uitrekken en tot slot afbreken wanneer het onder té veel spanning staat.
Als je het toch graag wil doen, doe het dan met een borstel waarvan de tanden ver uit elkaar staan, de meeste fohnborstels hebben dat wel. Daarna kun je door wat knijpen in je haar, de krullen weer terug vormen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt je haar het beste borstelen onder de douche, dan afdrogen. Natuurlijk opdrogen zorgt voor het mooiste resultaat!