Moet je voor het weghalen van nepnagels nagelremover met aceton gebruiken?

Ik wil voor het eerst nepnagels uitproberen maar dat wil ik dus zelf erop zetten, ik vroeg me af of je de nepnagels gewoon met nagellakremover kan weghalen, ik las ergens dat het met aceton beter weggaat, maar is het niet schadelijk ofzo? :-)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, voor nepnagels is er een speciale lijmremover bij de drogisterij te koop, dat lost de lijm op, ook verkrijgbaar in handige potjes waar je je vingers indoopt. Remover met aceton is slecht voor je nagelriemen, ze drogen daar van uit, het is daarom beter om nagellakremover zonder aceton te gebruiken, al gaat de lak daar wel moeilijker mee af, maar gebruik voor nagellijm de speciale lijmremovers.

Toegevoegd na 4 minuten:
Dit antwoord geldt voor de plaknagels die je in de winkel kunt kopen, als je gel- of harsnagels laat zetten, lopen de nagels meer schade op, dit omdat de nagel dan bovenop ruw wordt gemaakt, door vijlen, waardoor de nagel beter blijft zitten, doe dit niet bij plaknagels.