Hoe zou het komen dat als ik onder de douche stap, mijn huid gaat stinken?

Als ik ga douchen, en het water raakt mijn huid, gaat het stinken.
Een beetje een muffe lucht. Op m'n handen, gezicht en nek/armen.

Heb het probleem ook op mijn hoofdhuid...
Wie weet wat het kan zijn?

Het is echt een beetje muffe lucht

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K
Ritsuka
11 jaar geleden
Zweet je veel?
Ritsuka
11 jaar geleden
Ben je al eens bij de huisarts geweest? Ik zag uit je vorige vragen dat ook je haar stinkt en snel vet word.
Misschien heeft het met elkaar te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zweet snel en veel. Vooral als ik al een beetje tegenwind heb, of van het koude buiten naar het warme binnen ga.

Het beste antwoord

Enige logische reden wat ik mij kan bedenken is:

Ik ga er vanuit dat u dagelijks douched? Douchen droogt de huid uit. Droge huid absorbeerd meer dan gehydrateerde huid (spons).

Probeer eens hydraterende seep te gebruiken en smeer u na het douchen in met bodylotion.

Slapen is het smerigste wat wat een mens kan doen afval wordt via talg klieren uitgestoten. dit kan weer geabsorbeerd worden in de huid.

Probeer na het slapen te douchen dan zal misschien die lucht te ruiken zijn. Douche voor het slapen gaan weer en kijk of het nog steeds ruikt.

Mocht dit niet helpen dan zou ik de arts raadplegen want het lijkt dan meer op een bepaalde vitamine te kort of een onopvallende virus. (vitamine innemen heeft niet altijd zin. Soms neemt je lichaam het gewoon niet op en dan moet het ingespoten worden voor een korte tijd dus maak geen illusie van pilletje vitamine is voldoende).