Als je een relatief uitstekend mascaraborsteltje gebruikt in een relatief prima mascara, heb je dan een een uitstekende mascara?

Onder het mom van 'domme vragen bestaan niet'.

Vandaag heb ik een mascara gekocht die niet de allerbeste was voor het effect dat ik wilde - mascara kan mij niet dramatisch genoeg zijn, ik houd van lekker veel maar vind dat effect niet vaak in mascara's - maar naar de verkoopsters persoonlijke smaak wel de tweede beste die zij voor dat effect zou kiezen. Ze zei toen dat het borsteltje van die 'allerbeste' beter was waardoor die mascara voor een dramatischer effect zorgde, het borsteltje van de 'tweede beste' was dunner, maar de mascara zelf prima. Nu heb ik die allerbeste mascara, maar die is op. Als ik het borsteltje (dat dus schijnbaar erg goed is voor het effect dat ik wil) in mijn nieuwe mascara duw, zou ik dan ook een uitstekende mascara hebben? Want zal dat in veel gevallen niet met het borsteltje te maken hebben? Of zijn de ingrediënten ook heel verschillend? En zo ja, wat maakt de mascara's qua ingrediënten dan zo verschillend - waardoor krijg je van die 'spinnenpoten' van de ene mascara omdat-ie zo dik is en zie je de andere bijna niet eens zitten? Wat doet er meer toe, het borsteltje of de mascara?

Ik hoop dat jullie de vraag een beetje begrijpen :').

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb de roze altijd van essence. Ga dus ook eens de groene proberen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In het goedkope segment ( drogisterij) zit er weinig verschil in de mascara's. Het is allemaal afhankelijk van het borsteltje. Dan moet je kijken of een echt borsteltje of een plastic ding voor jou het beste effect geeft en hoeveel lagen het nodig heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, want ik vraag me af hoe belangrijk dat borsteltje is voor de kwaliteit van een mascara. Ik bewaar mijn lege mascara's met zogenaamd 'geniale borsteltjes' in ieder geval nog even om ze te proberen in goedkopere mascara's.

Antwoorden (2)

het ligt niet alleen aan de mascara zelf, maar ook aan de aard van je wimpers. het is gewoon puur een zoektocht welke het beste bij jouw wimpers past. Zelf zal de aard van de mascara ook wel meespelen, maar het borsteltje meer. Ik zelf heb veel wimpers, dus ik gebruik graag een groot borsteltje, zodat ik zeker alle wimpers heb gehad. je zou gerust kunnen proberen om je borsteltje in een andere mascara te doen, zelf heb ik er geen ervaring mee, dus ik kan er ook niks van zeggen. mijn advies: gewoon proberen! niet geschoten is altijd mis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De samenstelling van de mascara doet er ook veel toe. Ten eerste is er natuurlijk de kleur, maar ten tweede worden er allerlei stoffen aan toegevoegd om bepaalde effecten te bereiken. Denk bijvoorbeeld aan waterproof of niet. Om de wimperharen langer te laten lijken, kun je mascara kopen met kleine vezeltjes erin, die aan het uiteinde van je wimperharen plakken. Je hebt ook stoffen die de haren juist dikker maken, of die ervoor zorgen dat ze meer krullen. Dus niet alleen het borsteltje is belangrijk, de mascara zelf ook.