Hoe kan het dat mijn haar gaat stinken als ik het nat maak onder de douche?

Als ik mijn haren nat maak onder de douche, bijvoorbeeld omdat het in de war zit, dan merk ik dat het spontaan vettig aanvoelt en het ruikt dan ook ontzettend vies.

Ik heb er zelfs al last van als ik het de vorige dag gewassen heb!

Ook heb ik last van schilfertjes in mijn haren, zou het zo kunnen zijn dat het iets van schimmel is dat op mijn hoofdhuid groeit, dat zodra het met water in aanraking komt, gaat stinken en vies word?

Heb wel over zo iets gelezen maar het is mij niet duidelijk genoeg....!?

Toegevoegd na 4 minuten:
Vergeet er nog bij te zeggen: soms bijvoorbeeld valt er een haar van m'n hoofd af en daar zit een ontzettend vies vet haarzakje aan, heb ik nu dus last van een vette hoofdhuid ook?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
15.7K

Antwoorden (2)

Haren wassen ! Met shampoo al die jaren 70 verhalen dat wassen Vd haren slecht is (smerige ) onzin !. Was je haar als het vet is met een zachte shampoo (dat is GEEN baby shampoo) die het haar en de hoofdhuid weer ontdoen van te veel talg . Ga je daar de kraan op zetten wordt het een vette hap . Ja talg ruikt (stinkt) zeker bij jonge mannen :( gebruik GEEN heet water dat activeert de talg aan maak ! Masseer zacht , ook dat werkt activerend . Waarom dat verhaal van vet laten dan houd het op in de wereld is gekomen is ? Mogelijk als je te agressieve shampoo gebruikt , boent of ? Ja alles houd van zelf op als ophoud met alles . Waarom niet vet laten , het verstikt je poriën , het is een voedingsbodem voor schimmels , bacteriën , en ander gespuis . Met vette roos als reactie daarop !! Ja als daar lang genoeg niks aan doet houd het ook op ! Net iets later dan jij zelf ! Sorry Vd grap . Ja het idioot dat mensen vaak zeggen niet wassen dan komt het goed . Nee het is slecht voor je sociale leven , je zelf vertrouwen , je persoonlijke hygiëne enz . Men gebruikt ook een deo als je daar mee ophoudt ontstaat er ook een blijvende lijf geur wat men vroeger normaal vond . Dus was je haar zonder schuld gevoel , gebruik tegen de roos een selsun , of Kerastase , head en Sh , maar zet die weg als je roos weg is !!! Gebruik een shampoo die zacht is zonder teveel toevoeging( ph neutraal ) ga goed sporten eet niet te vet veel buiten enz. En gewoon douchen ook je haar met shampoo . Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet hoe oud je bent, maar het lijkt meest op een schommeling in je hormoonstelsel. In de pubertijd hebben hier heel veel mensen last van.

Je kunt even langs je huisarts gaan, deze komt dat zeker vaker tegen.

Vaak is het wassen van de haren met een goede professionele shampoo al voldoende om het effect te maskeren(helaas vaak alleen bij de kapper verkrijgbaar en zeker kostbaarder dan de shampoos bij kr-vat en supermarkt)