Hoe kan ik het beste mijn haar tijdelijk verven?

Ik heb donkerblond-lichtbruin haar. Nu wil ik voor een keertje mijn haar blond hebben. Zeker niet permanent, en niet te lang. Nu dacht ik aan een kleurshampoo, maar werkt dit goed? En kan ik hierdoor weer mijn normale haarkleur terugkrijgen? Alvast hartelijk bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met een kleurshampoo gaat dit niet werken. Om haar (en andere dingen trouwens ook) op te laten lichten moet het gebleekt worden (met waterstofperoxide). Dit zit niet in een kleurshampoo (zit het er wel in is het een permanente kleuring). Wat je kunt doen is een paar fijne highlights laten zetten, niet te licht, dan wordt het onnatuurlijk. Na een tijdje vallen ze minder op, en hier kun je weer wél je eigen kleur in kleurshampoo op doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de info, maar ik heb al highlights, haha.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan kun je er misschien meer laten zetten, dan is het ook niet ineens heel heftig. :)
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Blonderen is pigment uit je haar halen, volgens mij kan dat niet tijdelijk of uitwasbaar, of ik moet me heel erg vergissen. Voor zover ik weet is alleen "verf" verkrijgbaar in "niet permanent" zoals de kleuren rood bruin en zwart.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Plls; yup, ik heb me er ook een beetje over bedacht en ik denk dat ik eerst nog een paar highlights laat zetten. Zie ik meteen beter hoe het uitziet als er meer blond in mijn haar zit dan hup, in een keer alles blond.
@HeerVoldemort; bedankt voor de informatie, denk helaas ook niet dat het tijdelijk/uitwasbaar kan inderdaad!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Highlights vind ik persoonlijk mooier dan een egale kleur blond, dat wordt al snel onnatuurlijk! Lichter gaat helaas niet met een kleurshampoo, maar heb je nu meer highlights en wil je eens een keer iets donkerder (je eigen kleur bijv.) zonder het permanent te verven kun je daar wél een kleurshampoo (of kleur versteviging) op zetten.

Het beste antwoord

Nee, een kleurshampoo werkt niet goed om je haren zo veel lichter te maken.

Met een haarverf die je bij de drogist koopt kan je een tot twee tinten lichter kleuren dan je eigen haarkleur. Maar dat geldt dan weer niet voor als je echt blond wilt.
En zeker niet met een uitwasbare kleurshampoo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt momopoyolo, is dat tijdelijk? Echt blond hoeft niet, gewoon lichter dan wat ik nu heb.

Andere antwoorden (3)

Ik zou niet zelf gaan aanmodderen, voor hetzelfde geld mislukt het en dan loop je mooi voorschut. Ga eens langs bij een goede kapper en vraag zijn/haar advies
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb dit zelf ook een keer gedaan. Ik zou geen haarverf bij de drogist halen, hier heb ik zelf geen goede ervaringen mee.

Als je kleurspoeling haalt van wella of indola en hiermee je haar kleur wordt dit vanzelf lichter. Bij mij iig. Kleurspoeling is veel minder schadelijk voor je haar en je wast het eruit, dus het vervaagd naar zoveel wasbeurten. Je zou eventueel ook naar een groothandel voor kappers kunnen gaan vaak kunnen consumenten hier ook dingen halen, die weten hier alles vanaf en hebben de goede materialen hiervoor. Maar het is zeker mogelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt! Maar waarom heb je geen goede ervaringen met haarverf bij de drogist? Ik zal deze dan maar vermijden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan natuurlijk niet voor alle merken spreken. Maar ik heb bij de kruidvat ooit een spoeling gehaald en dat is groen/blauwachtig uitgevallen. en een vriendin van mij wilde van lichter na bruin met kleurspoeling en zij heeft enkele weken met oranje haar moeten rondlopen..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ai, dat is dan wel erg een tegenvaller. Zal ermee oppassen!
Als je echt blond haar wilt hebben word het lastig,
dan moet je het blonderen en dat beschadigt het haar heel erg.
En als je het niet meer blond wilt,moet je wachten of opnieuw in je natuurlijke haarkleur verven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Echt blond haar heb je alleen als jouw haar die kleur van nature heeft. Namaak blond zal altijd weer verkleuren!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk dat schrijf ik ook,dat je moet wachten of eroverheen verven.
Amadea
11 jaar geleden
Mijn reactie was op jouw tekst "als je echt blond haar wilt hebben"!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat bedoel je?