Ik wil een iets hebben waar ik makkelijk mee kan scheren en ik wou graag weten of dit lukt met een tondeuse?

Ik zit te twijfelen tussen een scheerapparaat en een tondeuse maar ik weet niet wat het verschil is en wat beter zou zijn. Zou iemand mij daar mee kunnen helpen want ik heb er echt geen verstand van. Ik gebruik nu gewoon een scheermes

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Om te beginnen zou ik het advies geven blijf met scheermes scheren, veel gladder en frisser. Anders word het een scheerapparaat, echter deze kan altijd muf ruiken naar enige tijd. Tondeuse is veel te grof, bedoel voor hoofdhaar en milimeterwerk. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plus van mij. Ik ben het er helemaal mee eens. Niets scheert zo glad als een gewoon scheermes. Bij een scheerapparaat voel je altijd nog wel haartjes. Ik gebruik nu sinds kort de scheermesjes van het kruidvat. Dat is er een met 5 scheerbladen. Zijn niet zo duur als die van gilette maar scheren net zo goed. En 1 mesje gaat bijna een maand mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je maakt een scheerapparaat toch regelmatig goed schoon?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uiteraard, maar dan nog!

Andere antwoorden (2)

Dan een scheerapparaat met trimmer. Tondeuse is onhandig en is bedoeld voor je hoofdhaar, niet je baardhaar, veel te grof.

Ik kan me voorstellen dat je niet zit te wachten op elke ochtend met een scheermesje scheren, en als je een goed scheerapparaat hebt en de scheerkop goed gebruikt is dat ook niet nodig. Gewoon na gebruik goed afspoelen en goed droogmaken, en om de zoveel maanden even de mesjes vervangen.

Wil je je baardhaar iets nonchalanter hebben, kan je met de trimmer (evt. met opzetstukje) altijd nog het effect van een tondeuse nabootsen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verschil: Scheerapparaat scheert haar zo kort mogelijk af. Afhankelijk van de prijs en kwaliteit is het kort of nog korter. Tondeuse scheert nooit zo kort (0,5 mm tot 1 mm).

Bij langere haren is een tondeuse in het voordeel omdat deze dergelijke haren wel kan inkorten, met een scheerapparaat werkt dat niet.

Wil je je haren zo kort mogelijk dan is een scheerapparaat in deze de enige optie.

Voor zo kort mogelijk kun je ook nog nat scheren met mes. Persoonlijke voorkeur geeft dan de doorslag.