waarom betaalt een vrouw zoveel meer dan een man bij de kapper ?

Toegevoegd na 36 minuten:
toch extra uitleg: het gaat er natuurlijk om wanneer een vrouw met dezelfde haar vraag/wens bij een kapper binnenkomt als een man met dezelfde haarlengte. bijvoorbeeld wassen en knippen.

Toegevoegd na 1 dag:
hartelijk dank voor alle antwoorden en reacties!
voor het bewijs dat mijn vraagstelling juist is: zie het antwoord van @zazoe. het programma "volt" heeft het bewijs geleverd!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
escape
11 jaar geleden
Ik betaal veel meer bij de kapper dan mijn vrouw.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind het gek dat je voor kinderen minder betaalt, die zitten al niet stil dus IK wil korting.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
inderdaad, voor kinderen zou je dubbel moeten betalen, als het zou afhangen van moeite en tijd.

Het beste antwoord

Toevallig vandaag is uw vraag ook gesteld in het programma Volt waarom het zoveel verschil maakt in prijs. Bij sommige kappers is het uit puur geldgewin.
Zie bijgevoegde link .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@zazoe: wat fijn dat je het bewijs gevonden hebt voor mijn vraagstelling!
toeval bestaat niet...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
volgens mij moet je toch echt een andere kapper zoeken jodokus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
:))
valt wel mee, bij mijn kapper betaal ik, meen ik, 17,50 voor wassen / knippen.voor drogen / föhnen erbij betaal je meer, dat wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
puur geldgewin oftewel schandalig!
en iedereen vindt het normaal dat vrouwen meer betalen... vreemd!

Andere antwoorden (3)

Omdat ze het er voor over hebben en er meer werk is aan het kapsel dat door vrouwen wordt geprefereerd. Zijn er mannen die het geld er voor over hebben en een voorkeur voor een bewerkelijk kapsel dan zullen die ook in de buidel tasten (metroman).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klopt niet.
Een vrouw betaalt niet zo veel meer bij een kapper.
De eerste de beste site die ik zoek geeft prijzen die ongeveer overeenkomen, voor mannen en vrouwen.
http://www.hairangels.nl/prijzen.php

Er zijn heel veel verschillende kapsalons, met heel veel verschillende prijslijsten,
maar je kunt "in het algemeen" niet zeggen dat vrouwen zoveel meer moeten
betalen dan mannen, voor dezelfde behandeling.

Toegevoegd na 2 minuten:
Jij zegt: toch soms 50% meer betalen!
Ook deze geeft voor vrouwen een ietsje hoger bedrag, 50 cent of een euro, maar zeker niet die 50%.
http://www.kapsalonpromise.nl/kapsalon-promise-drachten/prijzen.php
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij brainwash betaalt ook iedereen gewoon 16,50 hoor voor wassen en knippen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klopt, ben ik 3 x eerder als klant geweest, altijd minstens ruim een uur of 1,5 of zelfs langer wachttijd, te weinig personeel dus.
Het haar van een vrouw is meestal langer dan dat van een man, dus de kapper heeft meer werk aan het lange haar. Bij vrouwen met kort haar zetten ze de kosten meestal bij de mannen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mijn toevoeging heb je kennelijk niet gelezen: het gaat er natuurlijk om wanneer een vrouw met dezelfde haar vraag/wens bij een kapper binnenkomt als een man met dezelfde haarlengte. bijvoorbeeld wassen en knippen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar dan nog, lang haar is vaak gewoon een stuk bij knippen. Kort en bijv krullend haar knippen duurt langer en is lastiger.