Welk product maakt mijn haar stug genoeg om er krullen in te kunnen maken?

Ik heb van mijzelf erg glad en stijl haar. Als ik mijn haar krul zonder er wat in te doen (en met alleen shampoo gewassen te hebben) zakt het binnen de kortste keren weer uit. Nou was ik laatst bij een kapper (hier niet in de buurt, dus kan er niet even langs gaan) om krullen te laten zetten. Zij deed vooraf wat in mijn haar, een spray, die (zoals ze mij vertelde) mijn haar stugger maakt, zodat mijn haar de krul beter "pakt" en blijft zitten.

Weten jullie een soortgelijk budget product?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (3)

Gebruik hiervoor een schuimversteviger. Ze zijn er in allerlei soorten en prijsklassen. Echt. Er is keuze genoeg. Neem er de tijd voor en raadpleeg winkeapersoneel indien nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Het valt mij op dat volumeproducten meer versteviging geven dan producten voor gekruld haar! Dat komt doordat volumeproducten vaak stug maken, terwijl krulproducten zorgen voor een zachte, soepele krul.
Je kunt dus beter een volume spray kopen, of een schuim zoals Kikobob zegt, want daarmee geef je je haar meer body! Eventueel kun je daarna een 'krullencreme' gebruiken, voor de defenitie. Zo doe ik het tenminste altijd... ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gebruik een krultang voor het krullen, is het dan niet slecht of gevaarlijk voor je haar als je vóór het krullen die mousse erin doet? Verbrand je haar dan niet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mjah mjah, ik zou wel een heatprotector gebruiken als ik jou was, tegen de hitte. Maar wil je het iedere dag gaan doen? En zet je de tang op zn heetst? Dat maakt ook nog verschil natuurlijk. Dan kun je misschien beter kiezen voor permanente krullen, das 1x batsboem en dan ben je klaar. Als je meer vragen hebt dan hoor ik het!
Het beste werkt de ouderwetse vloeibare haarversteviging, nog te krijgen van het merk Junior bij de drogisterij, dit kun je in een sprayflaconnetje doen en op je vochtige haar sprayen. daarna direct krulspelden indraaien, of met de krulborstel en fohn aan de slag, dit wordt nog steeds veel gebruikt door oudere dames met een watergolf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gebruik een krultang. Maar kun je dan ook zo'n spray gebruiken? Ik hoorde namelijk van iemand dat dat dan niet kan, omdat je haar dan verbrand (als je die spray in hebt gedaan)?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een krultang is altijd slecht voor je haar, je kunt veel schade voorkomen door een heatprotector te gebruiken, maar het is nog beter om je haar eerst lucht te laten drogen,totdat het nog licht vochtig is en dan pas de versteviger aan te brengen en de krultang te gaan gebruiken, dan beperk je de schade, het gebruik van haarversteviging is niet slechter dan het gebruik van andere soorten versteviger, maar het houdt de krul wel langer in model.