Kan je Braun Silk Epil 7 Wet&Dry gebruiken als man om te epileren?

Ik ben 17 jaar en opzoek naar een epileer apparaat voor mannen. Zou de Braun Epilator Silk Epil 7 Wet&Dry ook werken bij mannen, bij vrouwen lees ik op internet werkt die erg goed, maar die hebben veel dunner en zachter haar als mannen denk ik. Is er iemand met ervaring als man met dit apparaat of vrouwen die er verstand van hebben? Tot nu toe epileerde ik altijd met een pincet en trok ik zo de borstharen eruit dus tot die pijngrens kan ik het hebben het kost alleen erg veel werk en ik dacht dat het vast sneller moest kunnen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.8K

Het beste antwoord

Epileren is epileren, dus of je het gebruikt voor vrouwenbenen of een mannenborst maakt feitelijk niet uit. Zolang je het ding maar niet op je hoofd of je geslachtsdelen zet, want dan vreet-ie zich vast en moet je hem eruit knippen.

Want eerlijk is eerlijk, als je epileren al pijnlijk vind, zou ik het niet eens overwegen. Ik heb dit martelwerktuig een jaar of twintig geleden al ontdekt, en wist niet hoe snel ik het weer achter in de kast moest gooien. Maar tegenwoordig kosten je bijna niks meer, dus kun je zeker een poging wagen. Het voelt een beetje alsof je met een gasbrander over je huid gaat.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het haar op een vrouwenbeen verschilt overigens niet signifikant van dat op een mannenborst, hoor. Dat al dus zeker geen probleem opleveren. Het apparaat is wel alleen geschikt voor wat hardere oppervlakken (zoals inderdaad je benen, borst, armen of rug) en beslist niet in lichaamsholte zoals je oksels of je liezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
JeannetteAJ
5 jaar geleden
Oksels en liezen zijn wat lastiger te doen met een epileerapparaat, maar kan wel hoor. Ik doe dat al jaren.

Andere antwoorden (3)

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar vermoed dat het wel mogelijk is.
Maar toch zijn er heel weinig epilators voor mannen.
Je kunt het beste eens kijken voor een Bodygroomer.
Dit zijn scheerapparaten voor mannen voor het hele lichaam, vaak met opzetstukjes voor verschillende plekken op je lichaam.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn vriend gebruikt mijn epilator ook dus dat kan best. Wel even goed scrubben van te voren en doe als eerst een klein stukje en bouw het langzaam op