Vervaagt ieder litteken, wat voor litteken dan ook?

Ik heb een aantal littekens op mijn polsen, deze zijn er rond maart dit jaar gekomen. Nu, zo'n 7 maanden verder zijn ze nog steeds enorm zichtbaar terwijl andere littekens op mijn lichaam die er pas veel later kwamen nu al een stuk minder zichtbaar zijn. Ik heb al meerdere producten gebruikt zoals calendula en bio-oil maar ze lijken niet te vervagen. Zijn deze littekens nog te redden ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Nee, littekens die uit 'wild vlees' bestaan blijven altijd roze en zichtbaar. Op mijn knie zit al meer dan 40 jaar een litteken dat niet vervaagt.
Amadea
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Dat is vervormd littekenweefsel. Door een te snelle celdeling ontstaat dat, maar ook wel wanneer het genezingsproces van een wond ten einde loopt. Het groeit dan te snel, het litteken gaat er als een verdikking uitzien. De medische term is fibroom.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe kom je erbij dat deze littekens daaronder zouden vallen Amadea?
7 maanden lijkt heel lang. Echter, niet iedere huid is hetzelfde. Soms duurt het langer voordat een litteken vervaagt. Bij je polsen is je huid erg dun & gevoelig. Insmeren is erg belangrijk om je littekens soepel te houden. Vraag eens bij je apotheek na welke crème ze je adviseren.
Een uiterste optie is om er een plastisch chirurg naar te laten kijken. Mogelijk kan deze de littekens vervagen met behulp van een operatie. Hiervoor heb je wel een doorverwijzing van je huisarts nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het vervagen van littekens kan heel lang duren, dit hangt natuurlijk van je eigen natuurlijk huidherstel af. Ik heb littekens op mijn been(wild vlees) deze zijn nu behoorlijk vervaagd(bijna onzichtbaar) maar ik ben nu ook 30 jaar verder.

Kleine littekens en goede hechtingen gingen bij mij veel sneller, je natuurlijk huidherstellende cremes en olien gebruiken. Het zal er niet slechter van worden. Maar als littekenweefsel moet verdwijnen dan moeten volgens mij de oude huid(cellen) vervangen worden door nieuwe en dat zal ook op de ene plek van het lichaam sneller gaan dan op de andere.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ze gaan echt wel weg ik heb een huidprobleem
maar ik beloof je ze gaan wel een beetje weg niet helemaal maar ze gaan wel vervagen
mijn dokter heeft me een zalfje gegeven helpt heel goed
is van bloemen gemaakt van allemaal natuurlijke producten en het helpt echt
en het licht er ook aan hoe oud je bent ben je nog jong is je huid ook nog jong en kan er nog van alles gebeuren met je littekens
het kan best dat ze naar 2 jaar pas weggaan
het kan er ook aan liggen waar je littekens vandaankomen
brandwond minder kans dat ie weggaat
krabben of zo meer kans dat ie weg gaat
ik hoop dat ze weggaan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goudsbloemen zalf, zo heet de zalf moet je ff bijd eapotheek vragen of bij een geneticus