Moet BB Creme verwijderd worden van het gezicht?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mag ik hier ook iets vragen? Ik vraag me al een tijdje af wat BB crème is (ik bedoel: wat betekent de afkorting BB?)
Ritsuka
11 jaar geleden
Moet je maar eens met een nat wattenschijfje over je gezicht heen gaan. Helemaal bruin!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
BB betekent 'beauty balm' of 'blemish balm' en heeft zn oorsprong in Azie. Het effect van het product is vergelijkbaar met een gekleurde dagcreme, maar soms komt'ie grijs uit de verpakking en kleurt'ie pas op op je huid. Ik denk dat 9 van de 10 huidverzorgingsmerken wel een bb in de collectie heeft.

Antwoorden (2)

Ja, 's avonds maak je je gezicht schoon van eventuele onzuiverheden (zoals de BB cream) met een gezichtsreiniger.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met of zonder BB cream is het sowieso belangrijk je huid goed schoon te maken. Dit omdat je huid veel te verduren heeft; zon, wind, warmte, kou, viezigheid in de lucht, make-up enz.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plus voor je eigen reactie.
Ja, die moet er zeker af! Bb creme is een soort van gekleurde dagcreme en dat kun je het beste verwijderen met een zogenaamde make'upreinger of demaquillant. Als je dat op de verpakking ziet staan is het altijd goed!
Als je het niet verwijdert kan je huid dof en grauw worden en kun je eventueel pukkeltjes krijgen.
Je moet het zien als het doen van de afwas: alleen met water gaat de vettigheid er niet af... Succes!