Het wondje in mijn gezicht heeft maar een beetje gebloed ontstaat er dan een litteken ?

Zo ja, heeft iemand adviezen om ervoor te zorgen dat het
geen litteken kan worden

Toegevoegd na 7 minuten:
meer informatie:
Het gaat om een schram wat mijn kat me heeft gegeven. Bij een is meer dat hij rood is en de andere had een beetje gebloed de gene die wat heeft gebloed die zal ongeveer2 cm lang en 1 a 2 mm breed

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Hoofdzakelijk met rust laten en de natuur zelf zijn werk laten doen.

Totdat het genezen is zou ik er geen make-up op smeren omdat je dan de kans op infecties vergroot, je smeert er immers een lichaamsvreemde stof overheen waarmee je eventuele bacteriën geen kans geeft om naar buiten te komen.

Mocht je echt nog iets anders willen proberen zou je een littekencrème kunnen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Niet aan zitten pulken, gewoon laten genezen.
Dan word het denk ik geen litteken hoor, als het maar een klein wondje was.
Ritsuka
11 jaar geleden
2x daags inwrijven met een beetje baby olie doet wonderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je er aan gaat krabben wel jah maar als je het met rust laat gaat het meestal vanzelf over.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het enige dat je kunt doen is hopen dat de wond geen litteken achterlaat en er niet aan krabben/pulken.
Jij kunt, op de vorige punten na, niets aan je wondje doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je kat je heeft gekrabd is het geen schone wond en dus moet je de wond even desinfecteren met bijv. alcohol 70%.
Daarna met rust laten.

Vroeger hadden wij een kat en ben regelmatig gekrabd en heb daarvan geen littekens.
Wel van een schroevendraaier die in mijn hand schoot, maar dat kwam flink dieper.
Als alleen de bovenste laag is beschadigd, krijg je geen littekens.