Waarom zijn bn-ers de ene keer bruinharig en dan weer blond, terwijl mijn kapper zegt dat ik niet meer naar blond kan na een bruine spoeling?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb jij de verkeerde kapper!

Het beste antwoord

Dit kan verschillende redenen hebben :
- veel televisiemensen hebben (dure) extensions, dus dan kan je alle kanten op met kleur etc. ze worden ook intensief onder de handen genomen voordat ze gefilmd worden zodat ze er altijd piekfijn uitzien.
- ze gebruiken misschien een tijdelijke spoeling ipv een permanente kleur. niet alle haarverf is blijvend zoals je weet. als je een spoeling doet met een haarverf die uitwast na enkele weken, kan je vaker van haarkleur veranderen.
het is wel zo dat voor een goed kleurresultaat best even wacht met (tijdelijk) kleuren als je je haar net geblondeerd hebt. hoe lang dat is, hangt af van merk tot merk (zie de gebruiksaanwijzing), reken gemiddeld op 6 weken.
- je kapper is van mening dat voor jouw haar best niet nog eens een bewerking gebeurt. niet alle mensen hebben haar dat tegen intensief kleuren e.d. kan.
- je kapper wil geen risico nemen, heeft misschien al slechte ervaringen gehad met andere klanten die dan kwamen zeuren omdat het niet goed was, hun haar uitviel enz....
- ....
Wat ik je aanraad is om eens advies te vragen aan een duurdere en "oudere" kapper. Je hoeft hiervoor niet meteen een afspraak te maken, doe gewoon alsof (anders krijg je natuurlijk geen advies).
Spring dus gewoon binnen, zeg dat je graag je haar terug blond wil (en hoeveel weken geleden het is dat het bruin werd gekleurd en met welke verf). Kappers met ietwat beroepseer zullen dan even naar je haar komen kijken en wellicht weet je dan al veel meer.
Die trendy kapsalons waar vaak beginnende kappers werken hebben vaak minder know how dan een gerenommeerde kapper (ook al zie je er vooral oude dames zitten en lijkt het allemaal wat stijver).
Eenmaal je advies gekregen hebt kan je nog altijd zien naar welke kapper je gaat.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

dat is onzin!
wanneer je bruine spoeling er weer uit is, kun je een ander kleurtje er in doen.
ga naar een andere kapper en vraag daar gericht advies.
vertel precies wat je wilt en dan krijg je een professionele mening, want ik weet niet precies hoeveel tijd er tussen moet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die hebben vast allerlei speciale behandelingen die iets te duur zijn voor de gemiddelde burger. Het kan op zich wel; ik heb gehoord dat je je haar dan eerst kleurloos moet hebben (dus wit verven), om er vervolgens een nieuwe kleur in te doen. Niet goed voor je haar!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
haarverf is iets anders dan een spoeling
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En wit verven kan niet. Je bedoelt blonderen. Er bestaan reductiemiddelen om de verf uit je haar te trekken, veel kapsalons gebruiken dit niet omdat dit vaak niet het gewenste resultaat geeft (haalt niet álle verf eruit) en het is erg duur.
Verschillende redenen:
Vaak zie je BN-ers wel 2 x achter elkaar op tv, maar zit er een half jaar of langer tussen de opnames. Tijd genoeg om uit te wassen.
Vaak toch net iets andere producten.
En er wordt ontzettend veel gewerkt met haarstukken!
(zoals iedereen weet, met name de commerciële zenders: op televisie is niets echt!)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een vriendin van mij heeft haar haar in een donkerdere kleur geverfd, maar na de eerste keer pakte het niet meer. ze heeft het opnieuw gebleekt (een aantal keer) en is nu weer hardstikke blond. Het is mogelijk, maar wel heel slecht voor je haar!