Wat is het verschil tussen acryl nagels en gel nagels?

Ik wil graag weten wat het verschil is tussen acryl en gel nagels. En wat is nou eigenlijk beter? alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Acrylnagels & gelnagels: wat is precies het verschil?

Elke vrouw vindt acryl of gelnagels wel iets moois hebben. Een mooie french manicure bijvoorbeeld. Het heeft een chique uitstraling en het maakt je hand net eventjes af. Toch wil niet iedereen kunstnagels, maar waarom niet? Zou dit komen omdat ze niet precies weten wat het inhoudt en omdat het toch best prijzig is? En wat is nu eigenlijk het verschil tussen gelnagels en acrylnagels? En hoe zit het met de nabehandeling van beide soorten nagels?

Acrylnagels

Acrylnagels bestaan uit een vloeistof en een poeder. Deze 2 samen vormen een vloeibaar bolletje, waarmee je in korte tijd een nagel creëert. Als deze uit gehard is vijl je hem in de vorm van de nagel en zo krijg je een natuurlijk uitziende nagel, zonder hobbels en bobbels. Dit betekent dat de behandelingstijd relatief korter is dan bij het plaatsen van de gelnagels Acryl zijn duurzaam, ze gaan lang mee en zijn minder kwetsbaar.

Gelnagels

Gelnagels zijn flexibeler dan de acrylnagels, waardoor het mogelijk is de kunstnagel zelf bij te houden, deze nagels zijn makkelijker zelf te vijlen. Gelnagels hebben ook meer glans. Gel is een vloeibaar harsachtige substantie en word daarom ook anders opgebracht dan acrylnagels. Vroeger waren er grotere verschillen tussen gelnagels en acrylnagels dan vandaag. Gelnagels verkleurden sneller en de kleur werd eerder dof. Er zijn de afgelopen jaren nieuwe types gelnagels op de markt gekomen die sterk in kwaliteit verbeterd zijn.

verder

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/16217-acrylnagels-gelnagels-wat-is-precies-het-verschil.html