Wat is handiger/fijner, een krulset of een krultang?

Ik heb redelijk lang haar. Mijn haar heeft grove slagen, maar geen mooie krullen. Vaak zie ik meiden met zulk mooi krullend haar door een krultang of krulset. En dat wil ik nu ook! Wat kan ik het best gebruiken? En hoe moet ik het gebruiken? Mijn haar pluist nogal snel. Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4K

Antwoorden (3)

Een hete krultang is slechter voor het haar dan krullers in bijna droog haar rollen en laten drogen of kort fohnen. Als je heel lang haar hebt wordt het zelf krullen zetten best moeilijk.
Misschien is het krullen met een sok iets voor je. Er staan op you tube heel veel filmpjes over krullentips. Zag laatst nog een hele handige door middel van een stijltang
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er bestaan verschillende soorten krultangen. Je hebt krultangen in de vorm van een fohnborstel die warm worden, je hebt de exemplaren waarbij je je haren rondom een (hete) warme staaf dient te wikkelen, en je hebt er in de vorm van een fohnborstel die warme lucht blazen. De laatste vind ik persoonlijk het gebruiksvriendelijkst : het is een combinatie van haardroger/fohborstel én krultang. je haren zullen niet ongelooflijk hard krullen, maar er zal een vloeiende, golvende beweging in zitten die je kan fixeren met een beetje haarlak.

Ik heb reeds 2x een warme-krullen-set aangeschaft en beide keren ook weer weggegeven aan een vriendin omdat het voor mij niet het beoogde effect had. Ten eerste is het arbeidsintensief om je haren in perfect gelijke plukken te verdelen en ze keurig rond de krul te wikkelen. Doe je dit niet echt professioneel en met veel tijd en geduld, dan lijkt het resultaat ook nergens op.
Voor mij nooit geen krullenset meer. Bij de kapper voor een avondje uit is dat oké, maar die profs weten dan ook perfect hoe ze die krullen moeten zetten en gebruiken ze verstevigingsmiddelen zodat het effect langer blijft.

Ik gebruik al 30 jaar (bijna) elke ochtend een krultang en voor mij is het een onderdeel van de dagelijkse ochtendverzorging.
Je haren goed doorkammen om alle resten gel en haarlak te verwijderen en krullen maar. Eens het een routine is geworden duurt dit net geen 10'. Je kan op verschillende manieren krullen : alle krullen naar beneden/binnen zodat je haren heerlijk naturel als een waaier om je schouders hangen, je kan ook alle krullen naar buiten krullen en dan krijg je dansende (disco) lokken. Het volstaat zelfs om enkel de haarpunten en de pony even te krullen. Of enkel hier en daar een krullende lok.

En wil je echt straffe krullen die blijven zitten in weer en wind, dan moet je misschien een permanent overwegen, dan zit je maanden safe maar... slecht voor je haren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een krultang is slecht voor je haar, zeker als je geen serum ofzo gebruikt. Persoonlijk heb ik ook heel snel pluizig haar en daarom gebruik ik mijn krultang nu eigenlijk nooit meer...
Als je toch echt krullend haar wilt, kun je best rollers gebruiken die je 's avonds in je (nat) haar rolt en waarmee je dan gaat slapen. Als ze goed zijn blijven zitten, heb je de volgende ochtend mooie krullen. Ze zijn een beetje onhandig, maar zo veel beter voor je haar! :)