Wat te doen met verkeerd uitgepakt gekleurd haar?

Stel dat je zwart/donkerbruin haar hebt en je hebt er lichtgoudblond verf eroverheen gedaan. Het resultaat is dat het verf je onderste haren niet gepakt hebben maar wel je haren direct op je hoofd. Het kleur daar is oranje bruinachtig geworden, maar het ziet er niet uit. Wat moet dat persoon doen? Het kleur is maar voor 28 was beurten durabel, maar zoals ik al zei, ziet het er niet uit. Kan dat persoon dan liever nu licht/chocolade bruin haar verven? Het doel van dat persoon was om al zijn haar 2 tinten lichter te maken, dus een beetje midden/ kastanje bruin.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (6)

Als je haar zo donker is, is het sowieso niet verstandig dit zelf lichter te maken. Daarvoor moet je haar meestal eerst gebleekt worden.

Het beste wat ze kan doen is haar haar elke dag een paar keer goed wassen met anti roos shampoo (head & shoulders) dit helpt de kleur sneller te vervagen.

Daarna kan je eigenlijk het beste naar de kapper, maar indien je dit niet wilt of er zijn geen middelen voor, raad ik aan een vrij donkere tint te nemen, maar niets met rood tinten erin! Hierdoor zal het alleen maar verergeren. Dus kies een mooie donkerbruine diepe kleur.

Let goed op, lees de verpakking, neem haarverf ZONDER ammoniak! Dit staat altijd op de verpakking aangegeven en als je het niet kunt vinden, altijd even vragen.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ook niet booker. Ik heb wel eens meer last van anonieme minnaars ;-) flauw dat ze altijd minnen, zonder onderbouwing. Dat geeft al aan uit welke gedachte het gedaan wordt.... Maar je raakt er aan gewend hoor als je hier een tijdje zit.
In elk geval, super bedankt voor je plusje!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt. Het verf was ook zonder ammoniak. Ik denk dat ze nu donker bruin verf erover heen gaat doen. Kijken hoe dat uitpakt. Maar is het nou waar dat het kleur, als ze niets doet, er niet na 28 was beurten eruit zal gaan, omdat ze haar haar heeft 'verlicht' ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen min, maar de anti- roosshampoo zal hier inderdaad niet helpen, omdat je ook met kleurshampoo het haar kan oplichten en oplichten betekend in dit geval, kleur eruit halen, kleur die je eruit haalt, kun je er niet meer inwassen.
Je kunt head&shoulders gebruiken. Door deze shampoo zal de kleur sneller vervagen. Paar keer per wasbeurt gebruiken en vergeet je haar dan niet te verzorgen met een conditioner!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
verf verdwijnt niet door shampoo! klopt niet wat je zegt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wordt ook niet gezegd dat het "verdwijnt"..... het wassen met head & shoulders maakt de kleuren minder intens, waardoor het verpestte haar, en íétsje minder verpest uitziet, wat minder knalt zeg maar. Het is overigens algemeen bekend van head & shoulders dat het deze werking heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oké, ik help het je hopen, ik zou toch echt naar de kapper gaan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is niet waar, Inkie!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ow yes it is Wentelteefje (gossie wat klinkt dat :-) maar ik kan je verzekeren dat dit de waarheid is. Ook met name daar ik het zelf allemaal heb uitgeprobeerd, omdat mij precies hetzelfde is overkomen, en ik had geen mogelijkheid een kapper te bezoeken. Geloof mij, het werkt wel. De kleuren worden minder intens...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een donkerdere kleur dan je eigen haarkleur hebt gekozen, dan kan anti-roosshampoo wel effectief zijn bij het sneller verwijderen van de kleur, maar dan moet je dat wel op de juiste manier toepassen, op droog haar aanbrengen, daarna 20 minuutjes in laten trekken en vervolgens uitspoelen, dit kun je, indien nodig, meerdere keren herhalen. Maar in dit geval is dat geen oplossing, omdat het haar lichter is gemaakt, dus ontkleurd, kleur die eruit gehaald is, kun je niet terugwassen.
Ook voor jou geen min...
als je haar in een verkeerde kleur geverfd is, is het heel verstandig om naar de kapper te gaan MET de verpakking van de gebruikte verf.
de kapper weet wat de volgende stappen zijn om het haar te ontkleuren en vervolgens weer in de goede kleur te krijgen.
het enige waar je even aan moet denken, is wat het gaat kosten. ontkleuren en verven !?
houdt daar wel even rekening mee.
succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet iedereen is altijd maar in de gelegenheid naar een kapper te gaan of heeft daar middelen voor. Tegenwoordig is een kapper praktisch luxe geworden met al die fantastische prijzen en tarieven. 20 euro las ik pas nog, voor föhnen! Moet niet gekker worden hoor. Vandaar dat steeds meer mensen zelf gaan klussen. Het is mij ook ooit overkomen. No money voor de kapper, en zelf haartjes verpest :-/ dan zul je het ook weer zelf moeten oplossen met de middelen die je wel hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dan ga je naar de verkeerde kapper! er is vast ook wel een kapper te vinden waar ik 50 euro voor föhnen mag betalen.
ik betaal 15,- voor wassen en knippen, voor drogen komt er 7 euro bij. dat heet toch shoppen :) zoeken naar een betaalbaar iets/kapper in dit geval ?
er zijn trouwens ook nog kappersacademies (scholen) waar je 10 euro betaalt voor was/knippen
Je kunt een paar dingen doen ; naar een kapper gaan(neem de verpakking mee van de verf), of een kapper opbellen vragen om tips, of je haar heel erg vaak achter elkaar wassen zodat je t eruit wast, of een kleurspoeling eroverheen gooien. Of je doet een muts op...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van donker naar lichter is niet 28 wasbeurten durabel dit is echt oplichten/bleken.
Dit was je er niet zo maar uit, hier krijg je echt een uitgroei van en de rest van de kleur gaat langzaam vervagen.
Helaas voor de financiën zou ik dit laten herstellen bij een kapper of anders zeker eerst advies vragen.
Dit haar heeft nu verschillende kleuren en is lastig zelf weer goed te krijgen.
Wat je ook kunt doen is een telefoonnummer op het verfpak wat je gebruikt hebt opzoeken/achterhalen, de klanten- service bellen/mailen en alles uitleggen, misschien dat zij je verder kunnen helpen.

Veel succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus het kleur zal niet na 28 was beurten er uit gaan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee helaas, jammer voor jou zal de kleur er niet na 28 wasbeurten uitgaan.
De kleur zal wel vervagen, maar er niet uitgaan omdat je het lichter hebt gemaakt (dit is oplichten met waterstof)
Met een spoeling vervaagd je haar ook maar kun je je haar niet lichter maken.
Zodra je je haar lichter gaat maken met verf dan gaat dit alleen samen met waterstof.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
WOW maar dat is dan echt oplichterij, want ze had ook zo'n drastisch andere kleur in haar haar gestopt, omdat het niet permanent was. Volgens de verkoopster was het te proberen waard want het zal er tg na 28 x wassen eruit gaan indien het verkeerd was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Letterlijk en figuurlijk opgelicht
De verkoopster heeft je geen goede voorlichting gegeven.
Dit kan je alleen met opnieuw verven herstellen of eruit laten groeien.
Bij opnieuw verven wel een goede verzorging voor je haar daarna gebruiken (bv. een haarmasker)
De verkoopster heeft verkeerd advies gegeven, dus terug naar de winkel en spreek, het liefst de verkoopster die geholpen heeft aan, anders iemand die over de klachtenafhandeling gaat. Laat de kassabon, of als je die niet meer hebt, je bankafschrift met pinbedrag, de rest afgeplakt zien en vertel je klacht, luister eerst hoe zij deze willen oplossen, komen zij met een ander product dat een beter resultaat zal geven, vraag dan even of je de servicelijn van dat merk even in de winkel mag bellen, om het advies bevestigd te krijgen, in de meeste gevallen zullen ze dat wel goed vinden. Willen ze niet dat je de servicelijn in de winkel belt, doe dat dan bij thuiskomst, voordat je aan de behandeling begint. De winkel krijgt in zo'n geval een andere verpakking vaak vergoedt, dus zullen ze jou de verpakking ook gratis meegeven.
De kapper zou ik niet naar toe gaan, tenzij je het de kapper wil laten verven, kappers zitten niet te wachten op klanten die eerst zo goedkoop mogelijk hun haar willen kleuren en vervolgens, vaak gratis, advies van hen willen, om de boel weer te herstellen.
Lees in het vervolg ook goed de gebruiksaanwijzing van de haarkleuring, daarin staat nl, dat bepaalde kleuren uitzonderingen zijn op de gestelde tekst.

Toegevoegd na 1 uur:
De vergoeding voor de winkelier gebeurd alleen, als er in de winkel gebeld wordt door een medewerk(st)er van de winkel.
En de servicelijn van het merk waarmee de fout is gemaakt wordt gebeld.