Je mag het altijd proberen, het kan geen kwaad, maar puistjes verwijderen met citroensap? Nee, dat werkt niet. Ik zou ook voorzichtig zijn met eventuele wondjes in je gezicht. Citroensap is een zuur, dus dat gaat prikken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Citroensap werkt geen puistjes weg, evenmin als tandpasta.
Bovendien heeft citroensap een blekende werking. Er zijn mensen die het in hun haar of op ouderdomsvlekken deppen voor de blekende werking. Het beste is om niets te doen aan een puistje. Hoe meer je er aan zit, hoe langer het duurt voordat het geneest. Je huid goed verzorgen met hydraterende crème is het best. Heb je heel veel last laat je dan doorverwijzen naar een dermatoloog.

Toegevoegd na 12 minuten:
Gebruik ook zo min mogelijk zeep.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je het al zou doen, dan liever met een echte citroen natuurlijk. Maar ook dan niet, want citroen droogt je huid enorm uit, en de puistjes ook. Hierdoor lijken ze soms sneller weg te gaan, maar het is ontzettend slecht voor huid.

Indien je het wilt behandelen kan je het beste naar de apotheek of huisarts, er zijn genoeg middeltjes. En als je in de puberteit zit, zou je gewoon geduld moeten hebben.

Wat ik nog wel kan aanraden is, let vooral op je voeding. Ga even na wat je allemaal eet op een dag en of dit van invloed is op je puistjes.

Succes ermee, en niet pulleken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik doe dat ook. Mijn puistjes gaan er niet echt van weg, maar je ziet ze wel iets minder. Als je een wondje hebt kun je het er ook een beetje op doen, dat gaat een beetje prikken en daardoor gaat het sneller weg.

Toegevoegd na 1 minuut:
niet te veel, alleen een klein beetje op het plekje waar je het wilt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt het altijd proberen! Ik denk niet echt, maar als je een wondje hebt kun je het wel doen, het gaat een klein beetje steken, maar je wondje zal eerder weg gaan! Ook zou ik het er wel vanaf wassen, anders gaat het namelijk plakken.
Verder, zorg dat het niet in je ogen komt! Dat gaat branden.