Wat is een goede BB cream?

Ik gebruik nu de foundation van Essence, maar ik heb het gevoel dat ik daar alleen maar meer pukkels van krijg, en ik wil nu die BB cream wel is proberen. Voor de rest heb ik lichte huid, en beetje last van acne.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Amadea
11 jaar geleden
Waar staan de letters BB voor?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je weet toch hopelijk dat, dit alleen de zelfde creme is met een andere naam en een nieuw marketing budget...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
echt oh pff. Ze zeiden dat er dagcreme bij zat, ik weet niet waar BB voor staat :p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een gevoelige huid hebt kun je beter geen foundation gebruiken en gewoon goede gezichtsverzorgingsproducten. Ga eens bij de drogisterij langs (niet bij Kruidvat, maar bijvoorbeeld Etos of DA) en vraag daar om advies. Ze hebben vaak goede producten voor de gevoelige puberhuid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die produkten hebben ze ook gewoon bij KRUIDVAT hoor .....
Amadea
11 jaar geleden
Jenneke zal bedoelen dat men er daar verder geen verstand van heeft, maar het alleen verkoopt. Als je bruikbaar advies wilt krijgen kan je daarom beter naar een echte drogisterij gaan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je wilt weten wat voor producten je het beste kunt gebruiken voor je huid kun je ook naar de Douglas, daar werken mensen die er net iets meer verstand van hebben dan de gemiddelde winkel verkoper.

Antwoorden (3)

BB wat?

Blemish Balm Cream, daar staat de afkorting voor. De crème is vergelijkbaar met een foundation. Het bijzondere aan de crème is dat het niet alleen make-up is, maar óók huidverzorging.

En daar heb je het al.
CITAAT
Dermatoloog Loek Habbema ziet het somber in: 'het is het zoveelste beautyproduct dat uitgebracht wordt en dat zich probeert te onderscheiden. Het is gewoon pure marketing.'

Vroeger was er al gekleurde dagcreme, bijvoorbeeld van Nivea. Misschien is die er nog wel. Dus die hele "BB" is alleen een nieuwe naam, nieuw jasje.
Garnier was het eerste merk dat BB cream in Nederland verkocht. Ondertussen hebben ook merken als L'Oréal, Maybelline en Yves Rocher een eigen BB cream.

In sommige merken zit een hogere beschermingsfactor en de een is vet en de ander is minder vet en de een smeert lekkerder dan de andere............

.....En weer anderen zeggen dat je alleen de echte, originele uit Azie moet hebben......

Dat heeft allemaal niks met "goed" te maken.

Je kunt ook gewoon een fijne dagcreme kiezen, bijvoorbeeld die van de Aldi en dan een lichte foundation
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die van Maybelline is heel erg fijn. Hij kost maar €10,- , wat echt niet duur is voor een BB cream! Hij dekt en verzorgt heel goed :) Hier staat een omschrijving :

1. Vervaagt imperfecties
2. Verbetert de conditie van de huid
3. Verheldert
4. Past zich aan de natuurlijke teint aan
5. Egaliseert
6. Hydrateert
7. Beschermt met SPF30
8. Voelt comfortabel (geen olie of zware ingrediënten)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onze westerse BB creams zijn eigenlijk geen BB creams, maar eerder getinte dagcrèmes. Ik heb gelezen dat 2 BB creams nl. Bobbi Brown en Jane Iredale (wel westers) wel goed zijn, maar deze zijn prijzig. Ik zou dan toch de BB cream van garnier(gemengd-vette huid) aanraden ook al heb je helemaal geen vette huid, deze dekt wel redelijk. Maar als je echt een goede BB cream wilt zul je eens moeten kijken op een webshop met Aziatische BBcream,
Die van skin 79 blijken wel goed te zijn.