Mij haar wordt heel snel vuil en vettig wat kan ik eraan doen?

Ik moet mijn haar 1keer per dag wassen anders wordt het heel vuil en vettig maar echt heel vettig, tijdens het weekend ben ik soms wel is lui en doe ik dat niet. De volgende dag zeg mijn moeder dat als ik voorbij stapt heel erg stinkt. Ik heb eigenlijk alle shampoo's al geprobeerd. Voor vettig haar, droog haar, normaal haar, verschillende merken maar toch helpt het niet? Ik gebruik geen gel, wax, of haarproducten, geen fohn of stijltang (ben een jongen trouwens) ik zit al redelijk lang met deze probleem. Het voelt ook niet lekker als je vettig haar hebt, maar wat ik ook doe of gebruik de volgende dag is het weer vettig kan ik hier iets aan doen? Zou het aan mijn eetgewoontes liggen? Ik ben trouwens van aziatisch afkomst als je je afvraagt wat voor haartype ik heb

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

ik denk dat omdat jij je haar iedere dag wast, het zo snel vettig wordt. Het zal misschien sneller vet worden dan bij normale mensen maar het is ook een cirkel: als je je haar iedere dag wast, wordt je hoofdhuid steeds heel droog en kan je huid niet meer goed voor zichzelf zorgen en maakt het heel veel vet aan. Als je nou een in een vakantie je haar één keer per week wast, en verder gewoon goed spoelt met warm water vind je huid misschien meer balans en zal het minder vet aanmaken...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Vet haar komt door de talgproductie, je stimuleert dit door te kammen en borstelen en door met je handen door je haar te gaan, ook de hoofdhuid masseren stimuleert de talgproductie, doe deze dingen dus zo min mogelijk, in de puberteit produceer je meer talg dan daarbuiten, dit kan bij jou dus de oorzaak zijn. Koop een milde shampoo tegen vet haar en was je haar minder, maar probeer het masseren van je hoofdhuid hierbij te voorkomen. Draag ook zo min mogelijk petjes en mutsen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klopt !
+1
Je kunt droogshampoo gebruiken dit is momenteel erg populair en kun je bij vrijwel alle drogisterijen kopen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook je haar warm wassen kan het heel vettig maken dus was je haar met lauw/koud water dit scheelt bij mij altijd al heel veel.

Verder vind ik droogshampoos wat hier boven ook al werd aangegeven altijd handig tussen de was beurten door, tot nu toe vind ik de droogshampoo van Batiste het fijnste deze is gewoon te koop bij de kruitvat.

Hoop dat je iets aan deze tips hebt!

Liefs,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je 1 keer per dag (dat is dus heel vaak) je haar wast raakt je haar verslaaft aan shampoo, waardoor het juist sneller vet wordt. Dus niet te vaak wassen en was je haar met shampoo antiroos dat maakt je haar droog. Als je veel snoept, chips en andere vettige dingen eet kan je huid (waardoor je haar ook) vettig worden. Veel groentes en fruit zorgt ervoor dat je haar en huid in ballans is. Verder als je last hebt van dat je haar stinkt is even spoelen met koud water al voldoende (zonder shampoo dus). Ik hoop dat dit helpt!