Wat is je haar uitdunnen en is het geschikt voor mijn haar?

Ik heb haar van een normale dikte maar het pluist heel erg en daarom lijkt het vaak heel veel, het is ook erg droog. Is het goed of slecht voor mijn haar om het te laten uitdunnen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
19.5K

Het beste antwoord

Ik heb zelf ook enigszins pluizig haar (vooral als ik het net gewassen heb). Mijn ervaring is dat een steiltang beter werkt dan uitdunnen (het teruggroeien kan namelijk rare effecten veroorzaken). Zorg wel dat je een goede steiltang koopt, die je haar niet extra uitdroogt en gebruik hem in combinatie met een goede vochtinbrengende shampoo/conditioner.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je haar uitdunnen is sommige haren weghalen of afknippen om je kapsel als geheel dunner te maken. Of het geschikt is voor jou kun je beter aan een kapper vragen die ziet wat voor haar je hebt en er verstand van heeft.

Met pluizig haar bedoel je denk ik "gespleten puntjes" het is nooit verkeerd om 1 of 2 centimeter van je haren af te laten knippen. In tegendeel zelfs, door de gespleten haarpuntjes weg te knippen lijkt je haar een stuk gezonder en misschien is het idee om het uit te dunnen dan ook wel weg ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet slecht niet goed , bij uit dunnen worden dmv van een een benige effileer schaar of dubbel zijdige uit dun schaar , kortere. Haren in de lengte aange bracht ! Tja het gaat vaak pluizen , die kortere haren tussen de lange , of het wordt zelfs onrustig Qua structuur . Ja heel doelbewust toegepast kan je daar mee ook volume creëren . Met het scheer mes kan het ook maar het kan er nog onrustiger van worden want veel haren worden gefileerd :) Het typische uitdunnen is heel jaren 60 lekker veel plukken zonder veel happen .laat je haar door een goede kapper knippen en verzorg je haar met een goede shampoo en gebruik na het wassen een crème behandeling dat werkt tegen pluizend haar maar uit dunnen werkt averechts . Succes.