Voor een verkleedpartij heb ik een spuitbus met uitwasbare groene haarverf gekocht. Kan ik dit ook op mijn huid gebruiken? Geen info op het etiket.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb dat een paar keer gedaan met carnaval en kreeg nergens last van. Dus ik denk dat het wel kan.

Antwoorden (3)

Ja dat kan, immers het is niet te voorkomen dat er verf op je hoofdhuid komt, als je je haar ermee verft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
burgos
11 jaar geleden
Ik denk dat je binnen 2 weken bij de dermateloog zit,ik zou het niet doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat vraag ik me ook af, burgos.
Alle consumentenproducten in NL worden uitgebreid gekeurd op gezondheidsrisico's. Ook risico's die ontstaan door oneigenlijk gebruik. Zo'n haarkleurproduct wordt zo getest, dat je de hele inhoud tegelijk op je haar (en dus je hoofdhuid) kan aanbrengen, zonder gezondheidsrisico's.
Als het zo zou zijn, dat iemand bij de dermatoloog terecht zou komen, door gebruik van dit product, wordt het product heel snel verboden!
Het kan wel, maar haarverf of haarlak is voor je haren gemaakt en niet voor je huid. Het kan irritaties opleveren als je haarverf op je huid doet. Voor de huid heb je gewone schmink.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wees voorzichtig, probeer eerst op de arm ofzo, stel dat het moeilijk te verwijderen is en je een week met een groen hoofd loopt. Ik zou gewoon een goede sminck voor de huid aanschaffen:
http://www.visagiepro.nl/197-Merken/208-Grimas/307-Schmink-water-/creme-make-up/Bekijk-alle-producten.html