Hoe deden mannen hun haar in de jaren 80?

Als ik naar series, films of gewoon mannen uit de jaren 80 kijk, zie ik veel grote, krullende kapsels. Gebruikten zij dan ook krulspelden, haarlak en een haardroger?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (6)

Hahaha, nee.
Doordat de haardracht wat langer was, had de natuurlijke vorm meer de overhand dan tegenwoordig.
Wel werd er veelvuldig gebruik gemaakt van de haarkam en gel/versteviger.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gel. Haarlak, en pure dikke shampoo
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Opa deed er altijd zeep in. En dan veel bewerpen met de handen en een kam.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, zeep was echt een wondermiddel toen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraag is mannen en niet jongens ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat? Zeep? Kan niet echt gezond zijn geweest als je weet dat zeep uitdroogt, niet?
ik moet meteen aan de studioline (l'oreal)reclame denken, om de scheet op sky channel destijds
Haarlak, gel, touperen was allemaal heel normaal toen.

Wat die krullen betref, langere haardracht dus krullen waren eerder zichtbaar maar toegegeven, mannen namen ook permanent.
De hardrock heren lieten massaal permanenten, toepeerder als gekken en gebruikten heel veel haarlak, ook onze eigen Ad van den Berg zie bron

maar niet alleen de heren hoor, dames ook, zie bron
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
brylcreme deden ze erin of nog vroeger.
punkers gebruikten groene zeep.

maar ik denk ook dat ze hun kapsel niet zo uitdunden, ik heb hetzelfde zo'n beetje en laat mijn haar bijna nooit uitdunnen ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja ik wist van mijn vader dat ze dat nog vroeger gebruikten ;)
Maar volgensmij dunnen ze het nu standaard bij de kapper uit, ik moet aangeven het niet te doen. Maar ok een dergelijk kapsel goed in model te houden moet je een goede wax of "glue" nemen. gebruik momenteel zelf joico spiker. Bestel ik via ebay, kost een tientje per tube maar je doet er ontzettend lang mee.
Een Bebop kapsel(korte stekeltjes) met een matje in je nek en streepjes in je bakkebaarden.

Toegevoegd na 2 minuten:
En liters gel