Hoe een onderhuidse puist weg krijgen?

Ik heb al ruim 2 maanden een onderhuidse puist tussen mijn neus en mond en ik krijg hem niet weg. Uitknijpen is geen optie want dat heb ik al geprobeerd en daar kreeg ik een hele wond van. Het is nu gelukkig redelijk rustig, andere zien het niet en ik laat mijn baard/snor er een beetje overeen groeien maar ik vind hem gewoon irritant. Heeft iemand hier tips voor, ik hoor het graag!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.9K

Antwoorden (3)

Bij iedere drogist kan je trekzalf kopen. Dit is een zwarte, beetje teerachtige zalf (niet echt heel lekker spul) die wel goed werkt. Beste is om voor het slapen dit redelijk dik aan te brengen, en dan even een pleistertje er overheen, want anders smeer je alles aan je kussen. Dag erop even afwassen met warm water en je ziet er niets meer van. Herhaal dit een paar avonden, en je zult zien dat de onderhuidse puist naar boven komt en je deze kan uitknijpen. Let wel, dit werkt echt alleen bij puistjes, het kan bijvoorbeeld ook een klein vetbultje zijn en dan is zalf kansloos.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet wel heel erg uitkijken met trekzalf. Ik zou het niet in het gezicht gebruiken, je krijgt er nl. enorme "kraters"van (eigen ervaring)
Een nat verbande op je gezicht doen als je naar bed gaat. Met huidtape (hoe heet dat bruine verbandtape?) vastplakken. De huid en dus puist word daardoor week en kun jij makkelijker het ding uitknijpen. Ik zou me wel scheren dan, tenzij je gelijk gehardst wil worden door het tape.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb hier ook regelmatig last van. Heb meer dan 3 weken een gehad midden op mijn wang en die is nu nog altijd aan het wegtrekken (ben er precies gevoelig voor op mijn wang want ik heb ze nooit op ander plaatsen). Ik heb ze proberen uitduwen maar er kwam alleen maar vocht uit en ik zag dat wanneer ik er verder aan zou prutsen het een litteken zou worden dus heb ik besloten om ze met rust te laten. Wat ik wel zie is dat zeer gezonde voeding en veel water een positieve invloed heeft op het genezingsproces. Ik neem elke ochtend multivitamines van Supradyn of Omnivit. Voor de rest gewoon veel water drinken en af en toe eens sporten en buiten lopen en geduld hebben. Ik dacht dat het een litteken ging worden want in het licht zag je dat het een put was in mijn huid en door mijn voeding zie ik nu dat het weefsel mooi aan het dichtgroeien is.