Hoe kom ik van uitslag na scheren af?

Als ik me geschoren heb dan krijg ik meestal allemaal puistjes waar ik geschoren heb. Het meeste boven me lip bij me neus, vaak doen ze erg veel pijn en komt er dan een witte kop op (puistje?). Ik wordt er gek van, naast dat het pijn doet ziet het er ook niet uit.

Ik gebruik scheerschuim voor de gevoelige huid, ik doe meestal maar 3 scheerbeurten met een mesje (zodat het scherp blijft en dus makkelijker en zonder pijn scheert), ik doe na het scheren netjes afdeppen, niet wrijven, met een handdoek. En na het scheren gebruik ik 80% eau de cologne.

Het is echt zo vervelend, zit er nu aan te denken om over te stappen op een scheerapparaat van brAun en het dan niet meer glad te scheren, maar gewoon een 3 dagen baardje. Nadeel is alleen dat ik een stomme baardgroei heb want mijn snor is gescheiden van me baar. (Ik heb overal op me lichaam haar, veel haar.. behalve in m'n gezicht :/ )

Heeft iemand nog tips? En zal het scheerapparaat verandering kunnen brengen hierin?

Ik heb het ook op m'n achterhoofd als ik bij de kapper geweest ben. Ik doe me haar altijd opscheren, en ik heb daar altijd puistjes want doe het daar vrij kort opscheren.. zeg maar boven m'n nek.

Hoop dat iemand nog tips en adviezen heeft want ik wordt er niet goed van.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.9K

Antwoorden (7)

Na het scheren sudocreme opsmeren... Werk irritatie remmend
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gebruik na het scheren een crème met aloë Vera erin, dit verzacht de huid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had vroeger precies hetzelfde, scheer me nu al jaren met een baardtrimmer en heb er nu helemaal geen last meer van. Ik vind het er ook nog eens leuker uit zien, staat wat mannelijker. Zou me als ik jou was niet druk maken over waar je wel of geen baardgroei hebt. Als je om de dag scheert, valt dit toch niet zo op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haal gewoon het kammetje er af. Denk dat er nog 1 mm blijft staan. Maar het irriteert bij mij in ieder geval niet.
verpulver een aspirine (geen paracetamol), en vermeng die met wat creme.
zo krijgen de ontstekinkjes geen kans meer.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ al zou ik een papje van aspirine met water maken, en dat na het scheren aanbrengen.
Scheren met olie!!! Van olie wordt je huid zacht en soepel en dat maakt het scheren makkelijker en zorgt dus voor minder wondjes(infecties)
Je kunt scheerolie (voor de gevoelige huid) kopen bij oa de etos
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh nog een toevoeging! Hierdoor scheer je dus ook super glad, geen stoppels en geen irritatie!
Eest goed wassen zodat de huid zuiver en gedesinfecteerd is. Eerst met lauw water daarna met heet water. Goed inzepen. Gebruik wegwerpscheermesjes, minimaal tweelaags. Gebruik ze slechts voor een scheerbeurt. Opnieuw wassen tot het schuimvrij is en goed aan voelt hoe heter hoe beter. Gebruik huidbalsem in plaats van aftershave met alcohol. Nooit geen rode buljes of irritaties meer.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=gezondheid&label=Scheren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel veel mensen hebben een heel vervelende bacterie in hun neus zitten.
Bij het scheren met een mesje, beschadig je toch de huid en op iedere beschadiging kunnen deze bacterieën zich gaan nestelen.
Vandaar die witte kop op een puistje.
Overgaan op een electrisch scheerapparaat en je probleem is grotendeels over.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
succes he!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ omdat je ook meteen uitlegt hoe het komt.
Snap nu meteen waarom je een snor en baard hebt :-))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ha, ha, vlindertje toch!