Zelf heb ik een hele lichte huid, dus ik word nooit bruin. Ik verbrand wel.. Wat kan ik doen om bruin te worden ?

Ik dacht zelf aan zelfbruiner, maar vind het een beetje eng (vlekken etc. ) Dus ik zoek of een heel Budget zelfbruiner, of het liefst nog een alternatief. Ik gebruik vaak SPF 50 (!) op me gezicht.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (5)

goed scrubben voor je een zelfbruiner wil gebruiken, en zorgen dat je huid geen ruwe plekjes heeft.

wat ik zelf weleens heb gedaan is eerst wat bodylotion opsmeren, dit goed in laten trekken en vervolgens de zelfbruiner opbrengen. (dan smeert het makkelijker en gelijkmatiger)

let vooral op de haarlijn zodat je geen bruin masker krijgt. de knieen en ellebogen zijn plekken die vaak ruw en droger zijn, dus smeer het hier ook heel goed uit.

bij de bekende drogisten (DA, etos, etc) hebben ze een eigen merk zelfbruiner die niet zoveel kosten.

eneh... natuurlijk wel op een onopvallend plekje uit proberen voordat je weken als een soort van bruin/oranje vlekkerige wortel over straat moet.

in de zon zou je een sunblock kunnen gebruiken, en vooral vaak smeren tegen het verbranden.

sommigen huiden hebben geen boodschap aan de zon (zo ook die van mij, meer dan zonlicht reflecteren doet het eigenlijk niet) dus het lijkt me beter te focussen op het niet verbranden.

ook na het zonnen (of bij warm weer als je niet in de zon bent geweest) is de huid droger en is het lekker om na het douchen je in te smeren met een voedende lotion.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een van de goedkoopste middelen om sneller bruin te worden is wijnazijn, dat gebruikte ik vroeger in de jaren 80. De huid wordt in de schaduw ingesmeerd en mag pas weer aan het zonlicht blootgesteld worden als hij volkomen droog is. Het werkt echt heel goed, ik ben nog nooit zo snel bruin geworden ook al heb ik een heel lichte huid.
Je huid daarna wel goed insmeren met aftersun.

Toegevoegd na 1 minuut:
En natuurlijk goed in de gaten houden dat je niet verbrand!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je niet te lang in de zon gaat zitten, valt dit reuze mee.
Je ruikt wel naar azijn, maar even onder de douche en dit probleem is ook weer verholpen.
Ik heb een site gevonden die jou wellicht aanspreekt. Low budget tips om snel bruin te worden. http://www.leerwiki.nl/Maak_je_eigen_zonnebrandolie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je elke keer voordat je in de zon gaat jezelf scrubt, gaan de dode huidcellen weg die het bruin worden verhinderen. Je hebt ook speciale zonnebrandcrèmes met een bepaald extract erin. Zelf heb ik SPF 8 met wortel extract en daar word je ook wel bruin van, maar om niet te verbranden moet je veel smeren.
Ook moet je niet opeens een hele dag in de zon liggen, maar het opbouwen. Eerste dag een uurtje, enzovoorts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij is de zelfbruiner van het kruidvat ooit eens als beste uit een of andere test gekomen.
Idd regelmatig een scrubbeurtje, goed Smeren met sunblock moet je altijd doen, ook al heb je een (zelfbruin) kleurtje.
Tijdens zwemmen en fietsen kleur je volgens mij het snelst.