hoe houd ik mijn haar zacht?

ik vlecht al een tijdje mijn haren en het is ondertussen wat langer geworden, en de laatste tijd is mijn haar na het wassen erg kroes. weet iemand een manier waarop ik mijn haar na het wassen zacht kan houden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de Tuinen kan je Henna voor in je haar kopen. Het maakt je haar heel zacht, laat het voller aanvoelen, en geeft een mooie natuurlijke glans. Je hebt henna met en zonder kleurtje. Succes ermee!

Antwoorden (9)

Je kunt je haren zacht maken met een glad makende conditioner.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier een paar soorten:

http://www.choosebeauty.nl/index.php?option=com_jreviews&task=listcategory§ion=32&cat=1266&dir=9&Itemid=21
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Na het wassen, je haren even onder de koude kraan afspoelen. De haarschubben sluiten dan direct en je haar wordt zicht- en voelbaar zachter.

Toegevoegd na 6 minuten:
...en gaat meer glansen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doe een keer een masker in je haar. Die heb je van allerlei merken, maar ik gebruik eigen merk van het kruidvat. Je haar voelt daarna heel zacht aan. En ik heb wat dat betreft echt "moeilijk" haar tot bijna aan m'n kont en bij mij werkt deze heel goed.

Toegevoegd na 2 minuten:
Kost €1,99 per pot van 250 ML.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je het gewoon bent een haardroger te gebruiken, laat je natte haar dan toch altijd even natuurlijk drogen. En richt de haardroger altijd op de uiteinden, zo bescherm je de haarwortels en voorkom je dat het haar gaat kroezen.

Voorkom beschadigingen. Ga dus tijdens het wassen en het kammen van het haar heel zachtjes om met het haar: dep je haar voorzichtig droog in plaats van het hard droog te wrijven, want nat haar is extra kwetsbaar, kam de haren pas als ze bijna helemaal droog zijn en doe ook dit met de nodige zachtheid, ... .
Gebruik niet te veel stylingproducten zoals haarlak, gel of mousse. Na verloop van tijd kunnen ze het haar dof maken en hoewel ze het haar in model brengen, voelen
ze niet altijd fijn aan. Een conditioner ( crèmebehandeling) is reeds voldoende om het haar zacht en luchtig te maken, en wie dit wenst, kan een serum op de haarpuntjes ze mooi glad maken.

vroeger werd wat azijn in het spoelwater gedaan om na het wassen de shampoo eruit te spoelen. Die azijn zou je haren doen glanzen en zachter maken maar ik denk wel dat je haar dan achteraf een rare geur heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijke shampoo gebruiken, dan droogt je haar minder uit. (bijvoorbeeld Weleda)

In bijna alle gewone shampoos zitten sterke ontvetters.

Toegevoegd na 44 seconden:
Dus de oorzaak aanpakken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
door Arganolie te gebruiken. Vind het goed werken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer eens cremespoeling dat maakt ja haar zacht
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Olijfolie! Goed inmasseren. Tien minuten in laten trekken. Dan beetje uitspoelen en een keer goed wassen met een neutraal wasspul (bijv. Melkmeisje) Als het dan nog te vet voor je is, nóg een keer wassen. En je zult zien en vooral voelen... superzacht haar!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een haarmasker.