Heb ik een Koude of Warme huid ?

Ik wil mijn haar verven maar ik moet eerst weten welke huidtype ik ben. Ik heb Donker bruine ogen, donker bruin haar (van nature). ik heb een licht getinte/perzik huid. De kleur van mijn tong is licht roze/rood. het zou trouwens ook fijn zijn om tips te horen van welke haarverf ik mag kiezen ;D

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Warme huid, zou ik zeggen. En wat betreft je haarkleur zou ik met high lights werken voor een iets lichter en levendiger effect. Ik denk dat dat prachtig zal staan. Veel succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om met je laatste vraag te beginnen:
Je mag kiezen wat je wilt.
Houd je van een opvallend, kies dan rood of zwart.
Houd je van een beetje opvallen, kies dan mahoniekleur.
Wil je niet opvallen kies dan je eigen haarkleur.

En verder is daar niets over te zeggen want al die verschillende verven pakken allemaal anders uit op verschillend haar.

Wil je het echt goed doen, ga dan naar een kapper. Die bepaalt samen met jou jouw gewenste kleur.

Dat geldt ook voor "koude of warme" huid.
Op basis van jouw gegevens is dat niet te zeggen.

Er zijn namelijk heel veel tinten bruin.
Er zijn heel veel tinten roze of rood.
Er zijn heel veel tinten huidskleur.

Ben je een lentetype, zomertype, herfsttype of wintertype?

Als je het echt precies wilt weten, kun je een kleurenanalyse laten doen. Dan wordt er niet alleen gekeken naar kleur haar of kleur ogen, maar ook naar de grondtonen en hoe verschillende kleuren op jouw type passen.

Om te beginnen kun je een online kleurenanalysetest doen:

http://www.styletoday.nl/fashion/14814/kleurenanalyse-test-welk-seizoenstype-ben-jij
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De makkelijkste manier om dat uit te vinden is naar de aderen in je pols en hals te kijken, zijn die meer baluwkleurig dan heb je een koele ondertoon, zijn ze nogal groenig dan heb je een warme ondertoon. Maar omdat dit wel erg subjectief is (wat de een groen vindt, vindt de ander meer blauw) is het slechts een klein testje.