Waarom voelt een normale ontspanningsmassage toch soms erotisch en waardoor wordt het veroorzaakt?

Ik vind massage echt heel ontspannend, dat ik er bijna van in slaap kan vallen, de totale ontspanning die vaak gepaard gaat met tintelingen over je hele lijf. Bv wanneer mijn voeten gemasseerd worden, dat ik het dan ook in mijn hoofd voel. Maar hoe komt het dat het soms erotisch aanvoelt? Dat de ontspanning zo diep is en het gevoel sterk, dat het lijkt op een ontlading zoals bij een orgasme, alleen zonder dat het seksueel is. Dus enkel bv hart sneller kloppen, tintelingen in elke vezel bij wijze van spreke. Wie weet hier een anwoord op?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Dat kunnen erogene zones en fantasien zijn.

Een erogene zone is een gebied van het menselijk lichaam dat bij aanraking seksuele gevoelens kan opwekken. Deze zones kunnen van persoon tot persoon verschillen. Zo zijn vooral de gebieden rond de geslachtsorganen en anus erogene zones, maar ook de onderbuik en binnenkant van de dijen worden daartoe gerekend. Bij veel mensen gelden dat de tepels eveneens een erogene zone zijn.

Andere specifieke plekken die bij veel mensen een erotisch gevoel kunnen opwekken als ze gestreeld of op een andere manier zacht aangeraakt worden zijn: de oorlellen, nek en hals, de rug, billen, vingers en/of voeten. Hoewel het hele lichaam erotisch benaderd kan worden. Partners die seksueel goed op elkaar ingespeeld zijn kennen elkaars erogene zones en maken van die kennis gebruik om hun partner seksueel op te winden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Erogene_zone