Waar is een tonic en reinigingsmelk voor?

Ik wil mijn gezichtshuid graag beter verzorgen nu ik make-up begin te dragen. Ik kijk wel eens filmpjes op youtube maar daar hebben ze het over tonic en reinigingsmelk. Maar ik weet niet waar dat voor is. tonic bedoel ik voor je gezicht.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (4)

Reinigingsmelk is om je ogen schoon te maken en tonic weet ik niet echt maar in oeder geval moet je het na de reinigingsmelk doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het had gekund had ik je tien minnen gegeven voor je slecht antwoord en laksigheid!
Reinigingsmelk is echt bedoeld om make-up en vuil weg te halen, maar als je dat alleen gebruikt, blijven er restjes reinigingsmelk achter die je huid kunnen verstoppen. Daarvoor is de tonic dus bedoeld, om de restjes vuil en reinigingsmelk weg te halen en de pH van de huid te herstellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ voor het verwijderen van oogmake-up gebruik je speciale oogmake-up remover, geen tonic op je ogen gebruiken.
eerst met reinigingsmelk je gezicht schoonmaken, daarna met een schoon watje met tonic je huid reinigen, het verfrist, maar zet ook je porien 'open' . daardoor ademt je huid beter. dan kan je daarna het beste nog even wachten, tot je bijv. naar bed gaat en dan een nachtcreme.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een tonicum is een krachtgevende vloeistof, een reinigingsmelk een schoonmaakemulsie.
Het lijkt me dus de eerst de reinigingsmelk gebruikt moet worden en daarna de tonicum, deze zal de (veer) kracht herstellen .
Tevens kan het zijn dat de tonic de laatste onzuiverheden en restproducten van de reinigingsmelk verwijdert.
Het is niet ongebruikelijk dat tonicum (wat) alcohol bevat.

Dat kan de huid misschien wat uitdrogen, is dat het geval dan is nabehandelen met een voedende dag-of nachtcreme
misschien aan te raden.

Helaas ligt typering van dit soort producten en de gebruiksvolgorden niet vast, een tonicum is vaak doorzichtig.

In mijn verhaal daarboven heb ik met dit gegeven rekening gehouden.