wat zit er in de kleur zwart?

ik krijg een allergische uitslag als ik mijn zwarte A-Bra draag, mn met warm weer als je een beetje transpireer, dan zit ik helemaal onder de allergische uitslag. Wat is hiervan de oorzaak, wat zit er in de kleur zwart??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijkt me dat je de oorzaak eerder moet zoeken in het materiaal waar de beha van gemaakt is dan van de kleur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om even aan te vullen; zwart is geen kleur.

Antwoorden (5)

Dat je meer transpireert als je zwart aanhebt, kan. Maar dat je door het dragen van een bepaalde kleur, een allergische reactie krijgt, klopt niet. Je kunt niet allergisch zijn voor een kleur en er zit niets specialers in een zwart kledingstuk, dan in een gekleurd kledingstuk.

Misschien moet je BH gewoon gewassen worden, of is het gemaakt van een stof waar jij niet tegen kunt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zwart absorbeert warmte, waardoor je meer kans hebt op zweetbultjes en jeuk, een "allergische uitslag", wat bijna elk mens zal hebben met zwarte of donkere kleding.

Zou je een witte a-bra dragen, dan is de kans minder dat je jeuk of kriebels krijgt, aangezien wit zonlicht weerkaatst. Je zal minder snel zweten en er zullen minder jeukbultjes etc. zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van de site van neckermann, reviews van de A-bra:

Allergische reactie
Ik heb een pleisterallergie (komt veel voor in Nederland). In de Ah bra zit een soort rubber onder de buste waardoor ik jeukende uitslag krijg. Verder is de maat vrij groot. Het product is verder ok, maar ik wilde deze 2 tips graag delen.
Groetjes Aaffiena
11 jaar geleden
Gezien je vraagstelling ga ik ervan uit dat je bij de andere kleuren Ahh-Bra nergens last van hebt.
Ze zijn van hetzelfde materiaal gemaakt dus dat kan het niet zijn.
Was je je zwarte/donkere kleren met een ander wasmiddel soms, speciaal voor zwarte of donkere kleren?
Daar zou het aan kunnen liggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De meeste BH's zijn van polyamide, polyester & elastaan. Dit zijn materialen die absoluut niet ademen. Dus logischerwijs gaat de huid zweten.
Ga eens opzoek ( het is een lange zoektocht, maar ze bestaan, ik spreek uit ervaring ) naar een bh waar katoen in zit. Dan kom je op een combinatie van Materiaal : 95% Katoen, 5% Elastan.
Elastan zal er altijd in blijven zitten. Dit komt door de elasticiteit die een bh zal moeten hebben.
succes ermee, ik hoop voor je dat het gaat werken.