gel of gelatine zoals het in eten zit? ( gemalen varkensbotten) alles wat je in je haar smeert is eigenlijk niet goed. Je haar is niet bedoeld om te smeren met dat soort spul. Daarom hebben ze ook gel soorten en maskers die het haar voeden. Het belangrijkste is dat je het gel voordat je gaat slapen uit je haar wast en evt een voeding erin te doen, of het beste helemaal niets. Dan kanhet snachts zn natuurlijke helings/ groei proces voortzetten...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat jij ook in je haar smeert, het maakt niks uit.

Of dat nu gel is, of wax, of bier, of eierdooiers, of koffie,
of verf, of gelatine.

Haar is per definitie dood materiaal.
Alles wat je er op smeert, kun je er ook weer uit wassen.
(Sommige verven en andere produkten zijn agressief en die kunnen je haarschubben beschadigen, maar daar gaat het hier niet over).

Gelatine is een natuurproduct. Is niet slecht voor je haren.

Bij synchroonzwemmen wordt gelatine gebruikt om de haren strak naar achter te houden tijdens het zwemmen. De gelatine wordt sterk geconcentreerd bereid en dan in de haren gebracht. Door het koude water van het zwembad lost de gelatine nauwelijks op en blijven de haren strak naar achteren zitten.

Met warm water en een zachte shampoo is het er weer goed uit te wassen.