Hoe kan ik voorkomen dat ik de gel uit mijn haar haal?

Als ik op school, bus of dan ook ben heb ik de neiging om de gel uit me haar te halen dit is mijn tik ik doe het telkens.
Ik wil het niet doen omdat ik zonder gel er echt niet uit zie en wat kan ik er aan doen om dit niet te doen (stoppen)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dit niet maar rond 14:00 uur begin ik het eruit te halen

Antwoorden (3)

Het is niet direct antwoord op je vraag, maar misschien wel een oplossing.

Gebruik wax in plaats van gel. Wax houdt je haar beter in model, ook als je er aan gaat zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar dat is zo vet en dan gaat me haar niet goed omhoog allen als ik de kwart pot gebruik maar dat help ook niet mijn tik
Gewoon een klein potje gel meenemen, dan kan je ergens in een toilet je haren opnieuw in de gel zetten :)

Toegevoegd na 8 minuten:
Om even terug te komen op je vraag. Je kunt er niet echt veel tegen doen. Gewoon niet doen is makkelijker gezegt dan gedaan, maar dat is wel wat het is. Misschien werkt het om telkens dat je dat doet, je hand in je zakken doen, telkens weer, en hopen dat je er zo aan "went" om het niet meer te doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan ik dan niets doen dat ik de "tik" kan stoppen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik probeer dit steeds ook tijdens het fietsen maar als het hard waait moet ik wel 1 hand aan het stuur houden en andere in me haar
En potje gel vind ik wel een goede. Maar kan ik er veder niets aan doen? Ik pak als ik het weet als i het doe ook me telefoon als afleiding helpt beetje Als ik dan thuis ben dan is mijn haar helemaal met witte stukjes gel die ik er uit pulk dat is de opgedroogde gel en dat wil ik eruit halen is er een soort gel of iets anders waar gel niet hard
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij een goede kapsalon vind je vaak de beste merken gel die je niet of nauwelijks in de winkel tegenkomt. Vraag er dus bij je kapper na die je een ander (beter) merk kan aanraden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb taft van 5 euro of 6 dat is hele goede sterke
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Taft ken ik niet, maar ik geloof je als je zegt dat het goed werkt. Om je "tik" te stoppen is lastig. Het zit vaak tussen de oren en je zult jezelf er telkens op moeten wijzen om het niet te doen. Lastig, maar als je echt wil lukt het vast. Pak bijvoorbeeld een touwtje van je jas oid, dan verleg je het probleem wel, maar dan blijft iig de gel in je haren op zijn plek ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de reacties maar kan ik dan beter was gebruiken omdat dit niet hard word en je kan dan gewoon door je haar heen en het gaat er niet uit
het beste is natuurlijk om er gewoon niet aan te zitten maar dat is waarschijnlijk lastig. koop een goede gel die niet gaat brokkelen in de loop van de dag zodat je ook de nijging niet hebt om dat eruit te halen. dat is natuurlijk wel een stukje duurder maar misschien helpt het.