ik heb grove open porieen, kan ik hier wat aan doen ?

wat kan dit verergeren ?
en valt er wat aan te doen naast gezond eten ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Bij de apotheek kan je Normaderm kopen van Vichy. (appelgroene dop). Na 2 weken zie je verschil.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wat je kunt doen, is een goed reinigingsproduct gebruiken plus een serum en een creme.
Als reiniger zou ik kiezen voor een facewash in combinatie met water, met daarna een lotion; de lotion zorgt ervoor dat de porien samentrekken en dat de huid de verzorging daarna beter kan opnemen.
Als serum kun je kiezen voor een 'pore refiner' van oa Estee Lauder (Idealist), Goodskinlabs (smooth 365) of Dr.Brandt. Deze zorgen voor een gladdere, egalere huid die fijner is van structuur.
Daarna gebruik je een moisturizer van hetzelfde merk als je serum, zodat de werkstoffen op elkaar aansluiten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Slechte huidverzorging kan het probleem verergeren. Dat is zeker. Ook slechte voeding.

Wat je er wel aan kunt doen is inderdaad, je huid altijd goed schoonmaken en gevoed houden. Je huid zal egaler, zachter en schoner worden en dit reflecteert op de poriën.

Als je poriën naast grof ook verontreinigd zijn (mee-eters) is het goed om eens in de week/2 weken een stoombadje te nemen met kamille of een paar druppeltjes tea tree olie. Giet het water, net van de kook, in een teiltje met wat kamillebloemetjes (dit is te koop bij o.a. de tuinen) en hang er zo lang mogelijk boven, maar niet langer dan 15 minuten. Af en toe adem happen is prima ;)

Zorg ervoor dat je na zo'n stoombadje de huid goed insmeert om uitdroging te voorkomen.