Kan je gel en wax tegelijkertijd gebruiken?

Ik gebruikte een tijdje geleden gel, nu murrays, mijn haar is bijna ontembaar (krullend en pluizend).
Er waren dingen die ik mooi vond aan gel, en dingen die ik mooi vind aan murrays, nu dacht ik: als ik nou murrays in mijn haar doe, kan ik dan er een beter model in brengen met gel? En gaat mijn haar dan minder pluizen? Ik heb links en rechtsonder van mijn hoofd heel erg krulhaar (volgens mij noemen ze dat schapenkrullen) daarboven heb ik haar dat meer golft (en soms een beetje krult) boven mijn gezicht heb ik een beetje golf-krulhaar en daarboven ook weer golvend haar.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom probeer je het niet gewoon? Ik gebruik zelf murrays altijd samen met fonex, gaat prima samen! Dus probeer het gewoon zou ik zeggen, je haar zal er echt niet ineens uit vallen:-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat vroeg ik me ook al af... Kost minder moeite dan de vraag stellen

Antwoorden (3)

Het lijkt mij dat gel niets meer kan beteken na Murrays. Dat is onwijs sterk spul waar gel niet goed aan kan hechten denk ik zo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wax is vettig, vandaar de glans en minder pluis. Met gel wordt het model zegmaar vast gelegd, wax is wat flexibeler en je kunt het tussendoor nog veranderen of bijwerken. Als kapster heb ik de combi wax en gel nog nooit geprobeerd, maar ik denk dat het niet zal houden, gezien wax erg vettig is. Wel wordt wax vaak in combinatie met haarlak gebruikt, een beetje wax in je haar voor de glans en om pluis tegen te gaan, daarna wat haarlak zodat het blijft zitten zoals jij wilt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan wel, maar dan moet je het andersom doen, eerst je haar in model brengen met de gel en daarna de murray's goed door je handen wrijven en de punten van je haar daarmee bewerken, deze methode gebruikt mijn zoon iedere zaterdag.