Mijn dochter is 12 en heeft nu al een rimpel, hoe komt ze er aan en hoe kan ze er van af komen?

Mijn dochter heeft een rimpel en schaamt zich er heel erg voor. We weten niet wat we moeten doen..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat dacht je van naar de dokter gaan?
Ritsuka
11 jaar geleden
Waar zit de rimpel? Is haar gewicht in orde? Eet en drinkt ze gezond en slaapt ze genoeg?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ene kind heeft een rimpel. Het andere kind heeft een moedervlek. Weer een kind heeft een litteken. Als ze in de pubertijd komen wordt het nog erger: dan krijgen ze puisten, vlekken, vetrollen of juist niet,
slap haar of juist ongewenste krullen, lelijke nagels,
te brede wenkbrauwen, te dunne lippen............ en ga zo maar door. Wat je zou kunnen doen is je kind een stevige, gezonde, zelfverzekerde basis meegeven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een rimpel ?? prachtig !! een sprekend, normaal gezicht dus........
Het mooiste is een lachrimpel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het lijkt grof maar... dikte?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel voor de reactie ik ga inderdaad gewoon de dingen die mooi aan haar zijn laten zien plaats van dat ze denkt aan de lelijke dingen
Ritsuka
11 jaar geleden
maar focus daarbij meer op prestaties of karakter eigenschappen, en niet te veel op het uiterlijk.
Dus meer dingen als: wat kun je mooi tekenen, mooi dansen, wat ben je lief etc.

Het beste antwoord

Ik had (buiten mijn denkrimpel) ook vrij jong een rimpel op mijn linker kaak. Aanvankelijk dacht ik dat het een slaaprimpel was en dat die wel weg zou gaan als ik het maar zou vermijden om nog op die kaak te slapen maar dat gebeurde dus niet. De rimpel bleef en is ondertussen een aangename herinneringslink aan mijn jeugd geworden ;-)

Ik heb het mezelf reeds jong geleerd om niet steeds opnieuw mijn focus op mijn rimpels te leggen maar extra aandacht te schenken aan hetgeen ik wel leuk vond aan mezelf. in mijn geval is dat de levendige uitdrukking in mijn ogen ;-)
Dat was uiteraard niet altijd even simpel maar het is dát of je leven lang ongelukkig zijn om alweer iets waarmee je afwijkt van anderen.

Ik kan het ook jou/jullie aanraden om geen al te grote heisa te maken over die rimpel want dan ben je je leven lang ongelukkig óf dan kan je weldra de ene plastische chirurg na de andere betalen.
De kunst is om reeds jong te ontdekken en te aanvaarden dat ware schoonheid van binnenuit komt en dat daar geen duizend rimpels per vierkante centimeter afbreuk aan kunnen doen ;-)

Dát is volgens mij het mooiste en meest duurzame geschenk dat we onszelf en onze kinderen kunnen meegeven, toch?

Liefs, Succes en Big Smile van me
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Sommige dingen komen van nature, zoals sproeten, moedervlekken en zo ook grijs haar en dus ook rimpels.
Alleen bij de één is het wat vroeger dan de ander.
Dat ze nu al iets heeft dat ze zich schaamt, dat vind ik persoonlijk erger dan dat rimpeltje.
Dan wordt dat rimpeltje al gauw een rimpel.

Hoe ze er vanaf kan komen, tja als ik dat wist was ik schathemeltje rijk geworden.

Gewoon een afspraak maken met je huisarts, al is het mischien niets, je kunt nooit zeker van je zaak zijn.
En als was het niets, dan nog kan het voor een stukje gemoedsrust zorgen.
Wat minstens zo belangrijk is.

Btw
Goed ouderschap getuigt zich door als er iets medisch aan de hand is met je kroost, dat je als eerste door je huisarts laat adviseren en niet hier eerst een week je antwoord af te vragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het komt door het lachen, fronzen, of een andere veel gebruikte uitdrukking in haar gezicht, dat komt bij veel kinderen voor, laat haar de andere kinderen eens goed bekijken, dan ziet ze ook dat ze niet de enige is.
En dat ze het pas ziet, als ze erop gaat letten, laat haar zien wat er aan haar gezicht wel heel mooi is en benoem dat vaak.
Het zal niet direkt resultaat geven, maar op den duur vast wel, blijft ze er last van hebben, dan naar de huisarts, begin niet aan dure cremes van de drogist.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hé crea, moet ze dan aan goedkopere crèmes van de supermarkt beginnen? hahaha dat was het eerste wat bij me opkwam toen ik dat las. + voor jouw antwoord hoor ;-) Fijne rimpelloze avond nog!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt Gerda Maria, ha ha, nee, ook niet van de supermarkt of andere goedkope opties, jezelf leren accepteren zoals je bent en je mooie punten zien, meestal komt dat vanzelf bij het ouder worden, maar een 12 jarige ziet ouder worden vast als 40 worden :)
Naast de mogelijkheid dat het lach en of frons rimpels zijn, zou het ook kunnen dat het eet en/of bewegingspatroon van uw kind verbeterd kan worden. De conditie van de huid heeft een direct verband met je leefstijl. Het verhogen van de inname van vitaminen en mineralen in combinatie met sporten kan dus ook een positief effect hebben.