Is het een goed idee om uitwasbare/tijdelijke haarverf te gebruiken?

Mijn haar is van nature blond, en ik wilde eens kijken hoe het eruit zag in bijvoorbeeld donkerbruin, roodbruin of zwart. Alleen wil ik het maar voor een tijdje uitproberen.
Ik dacht dus aan uitwasbare haarverf, maar heeft iemand hier ervaringen mee en van welke merk kan ik het het beste kopen?
Het liefst eentje die er na een paar wasbeurten al uit gaat. (zo ongeveer een dag of 4 of een weekje maximaal)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.2K

Antwoorden (4)

Die zogenaamde uitwasbare haarverf, is helemaal niet uitwasbaar. Het slijt misschien iets eerder, maar gaat er echt niet met een wasbeurt uit.
Probeer eens een pruikje te passen met een andere kleur haar. Die hebben sommige goede cosmeticazaken wel.

Toegevoegd na 33 minuten:
Zoals Big Momma zegt: 8 a 9 weken dan is het er weer uit.
Om alleen maar te zien of het je staat, is mijn idee, zet eens een pruikje op in die kleuren. Er zijn hele leuke synthetische pruiken die je in zo n winkel gerust even mag passen, en niet hoeft te kopen.
Persoonlijk vind ik 8 weken lopen met een kleur die mogelijk niet staat, niet aan te bevelen!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een raar antwoord weer. Zoiets heet een spoeling en is er vaak met 8 a 10 wasbeurten er weer uit. Je hebt helemaal geen pruik nodig om te kijken hoe het eruit ziet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar klopt niks van.
Ik heb zelf verschillende keren haarkleurprodukten gebruikt die er na een paar keer wassen weer uit waren.
Je hebt ook kleurmousse(van Elvive) die heel zacht voor je haar is en die er na 5 wasbeurten weer uit is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dan nog loop je een paar weken voor schut, als het niet staat, gebruik je verstand!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
EN als je weer eens wat citeert van moi (lekker origineel ahum) ik had niet over WEKEN maar over 8 á 9 wasBEURTEN, dat is dus ACHT KEER je haar wassen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een plus voor het eerste gedeelte van je antwoord. Als je twee vloeistoffen moet mengen is het al bij voorbaat niet helemaal uitwasbaar.
Blond haar is vaak heel poreus, ook bij uitwasbare kleuringen loop je het risico dat de kleur toch in je haar trekt en niet uitwasbaar blijkt te zijn, of een vreemde gloed nalaat, je kunt dus beter op internet een site opzoeken, waar je dmv een foto te plaatsen verschillende coupes en kleuren op jezelf kunt uitproberen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het duurt vaak best lang voor het er echt helemaal uitgaat. Het word dan lichter waardoor het ook niet echt meer een mooie kleur is. Ook is het moeilijk om licht blond haar op die manier donker te krijgen. op de zijkant van de pakjes kleurspoeling staat vaak hoe het er uit gaat zien me welke kleur haar, als hier geen blond bij staat zou ik het niet doen. Het word dan nooit zo donker en de kans is aanwezig dat het zelfs oranje word. Ik praat uit eigen ervaring heb zelf ook licht blond haar en het word moeilijk dat te kleuren met een kleurspoeling.
Wel kun je naar een kapper gaan, en vragen of ze daar kleurspoeling hebben (dat blijft wel langer zitten) maar zo kun je ook om advies vragen van de kapper.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zin producten op de markt die er na een paar wasbeurten weer uit zijn, van 5 tot 10 keer wassen, maar soms is het ook vaker.

Een mousse blijft vaak kort in je haar zitten. En geeft een soort gloed over je haar. Wil je dat het er weer snel uit is, zal je het regelmatig moeten wassen met bijv. een anti-roosshampoo van een bekend merk.

Op de verpakking staat dan "tijdelijk". Staat er "permanent" dan moet het uitgroeien.

Kijk goed op de verpakking hoeveel haarwassingen het duurt voordat het weer uit je haar gewassen is.

http://www.drogisterij.nl/Gezicht-Haar-Haarkleuring-Uitwasbaar/c145_160_197_216/index.html

Toegevoegd na 1 minuut:
en let ook op de woorden: uitwasbaar, tijdelijk, kleuring, spoeling etc, dat betekent allemaal dat het tijdelijke verf is.

Toegevoegd na 36 minuten:
Als je vraagt bij de drogist naar een uitwasbare spoeling zullen je zeer zeker dezelfde soort producten laten zien.

een merk kan ik je zo niet vertellen, daar zal je zelf achter zien te moeten komen welke voor jou het beste is...

Hoe korter je de tijd tussen de wasbeurten in laat zitten, hoe sneller het uit je haar is natuurlijk.

Toegevoegd na 37 minuten:
de antiroosshampoo is natuurlijk als de kleur je NIET bevalt he.. maar je kan het verder gewoon met normale shampoo wassen..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en waarom een MIN?? ... ik ga denk ik stoppen met mezelf inschrijven op datingsites, minnaars zat hier hahaha Die link is trouwens wel goed hoor, als je naar elke willekeurige drogist gaat en je vraagt naar een kleurspoeling wat kort in je haar blijft zitten, dan zullen ZEER waarschijnlijk dezelfde soort producten aanwijzen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, waar slaat die min op? Is toch een heel uitvoerig en goed antwoord?! + van mij, ter compensatie!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook een plus van mij!
Duidelijk,met lekker veel info,moet gaan lukken zo.^_~)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen plus of min. Als het werkelijk totaal uitwasbaar is zal het ook niet dekken.