Ik heb mijn haar geverfd met een kleur die lichter is dan wat er in zat, maar mijn haar is nu donkerder geworden?

Ik heb 6 weken geleden mijn haar geverfd met John Frieda 6,5 PBN. Nu wilde ik een tint lichter en dus heb ik de 7PBN gebruikt. Maar nu is mijn haar juist donkerder geworden. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit kan meerdere oorzaken hebben.

Als jij je haar voor de vorige verfbeurt lichter had dan de kleur die je er toen in hebt gegooid heeft het haar niet de gehele kleur gepakt. Het is wel donkerder geworden maar niet zo donker als de kleur op het haar kan worden.
Als je er dan nu een kleur in hebt gedaan die slechts 1 tint lichter is kan hij alsnog donkerder worden omdat de vorige kleur niet zo donker is geworden door de kleur die er onder zat.

Het kan ook aan de inwerktijd liggen. Het is maar net wanneer jij hem er uitgespoeld hebt en of je je gehouden hebt aan de instructies die er bij zaten.

Verder zijn het 2 hele verschillende tinten. Een heel cijfer (80, 6 etc.) bevat vaak geen goud of rood tinten. Ongelijke cijfers of met een komma (83, 6,5) bevatten dit vaak wel. En het is maar net hoe jouw haar op deze tinten reageert. (zo pakt mijn haar roodtinten in bruin goed op waardoor het bruin wordt maar de roodtint er ontzettend in opvalt... dit is voor ieder anders)

Daarnaast krijg je simpelweg bijna nooit de kleur die op het pakje staat. Ook is het met reeds gekleurd haar moeilijker te beoordelen dan wanneer je het gebruikt op natuurlijk en ongekleurd haar.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je haar lichter maken is sowiezo niet makkelijk trouwens. Kan raar uitpakken. Donkerder maken daarintegen wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Daarom verven ze bij de kapper meestal alleen je uitgroei. Verf op verf kan donkerder uitpakken. Ook kan het zijn dat je punten al wat opgelicht waren (zon, chloorwater, wassen) en het daardoor donkerder lijkt. Lichter verven kan sowieso niet, dan moet je het gaan ontkleuren/bleken. Kappers zijn er niet voor niets hé. Misschien kunnen ze wat highlight zetten zodat je wel de gewenste haarkleur krijgt. Ook zou ik geen pakjes meer kopen, als die verf echt zo geweldig zou zijn zou niemand zijn haar meer laten kleuren bij de kapper. Een kapper heeft professionele verf en voor ieder soort haar wat anders. Zo wordt de uitgroei meestal geverfd met 6% en als de punten opgelicht zijn worden ze ingekleurd met 3%. Tip, als je dan toch zelf wilt verven, ga dan langs een kapperswinkel voor advies en verf. De verf bij de kapperswinkel is vaak nog goedkoper dan die pakjes en advies van de verkoper daar is gratis. Vraag het dus ook echt, ga niet af op de kleur van het staaltje, dit pakt bij iedereen anders uit!