Hoe bleek je je haar goed?

ik wil heel graag dip dye (dat de onderste punten van je haar een andere kleur krijgen). Maar de kleur verf die ik graag wil, pakt alleen op blond haar. Ik heb bruin haar (niet heel donker, niet heel licht). Ik wil het dus bleken. Ik kan dit wel door de kapper laten doen, maar dan ben ik wel in een keer heel veel geld kwijt, alleen om het pigment uit de puntjes van mijn haar te halen. Ik doe het dus liever zelf. Maar ik vraag me nu af hoe ik zoiets zou moeten doen.
Ik wil graag dat mijn haar aan de onderkant echt bijna kleurloos wordt, of tenminste een lichte kleur, waarop verf goed pakt. Hij doe ik dit goed? alvast bedankt xx

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Ten eerste is het bij het ontkleuren van je haar, belangrijk dat je de kleur van je haar nu, goed laat bepalen, zodat je er niet groen of oranje uitkomt.
Bij de drogist zijn er goede ontkleuringen te koop, laat je daar ook adviseren, daarvoor kun je het beste naar de Etos of DA gaan, daar krijgen ze nog cursussen op dat gebied.
Let er ook op dat je je ontkleurde haar goed verzorgd, zeker in de zomermaanden krijgt het het moeilijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben geen kapper. En verf me haar al jaren niet meer. Maar ik heb het in het verleden wel roze gehad (je bent jong en je wilt wat) ik blondeerde het eerst met blonderingspoeder en waterstofperoxide 9 of 12 . Ik haalde dat bij de groothandel. En dan haalde ik daar ook verf om het verder nog te verven. Ik denk dat het zo ook bij jou werkt. Maar ik ben natuurlijk geen expert.