Als je zweten tegengaat met anti-transparantie deo, komt het dan terug op andere plekken?

Voor zweetproblemen worden vaak producten als odorex, deoleen en syneo 5 aangeraden, waardoor het zweten onder de oksels wordt bestreden. Maar, het zweet moet er toch op een of andere manier uit? Verplaatst de transparantie dan naar bijvoorbeeld de rug?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Zweten doet iedereen (op enkele zeer zeldzame uitzonderingen na). Het probleem met okselzweet is dat het sterker geurt en bij overmatig zweten ook zichtbare plekken in je kleding kan geven.
Als je de zweetklieren op die plek afremt, heb je daar minder last van. Maar de rest van je lijf blijft gewoon zweten (om je af te koelen indien nodig), dat is voldoende. Bekijk maar eens hoe groot de oppervlakte va je oksels is in verhouding tot de rest van je huid...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, in theorie wel. Maar dat effect zal bij een anti-transpirant deodorant (niet heel sterk werkend) bij de oksels (een klein oppervlak) waarschijnlijk niet eens merkbaar zijn. Wanneer er botox-behandelingen worden gegeven (botox wordt dan ingespoten in de zweetklier, waardoor deze zo'n 95% minder zweet produceert) is dit een mogelijke bijwerking, maar dan vooral wanneer het wordt toegepast op grotere oppervlakken. En wanneer iemand bijvoorbeeld heel erg last heeft van zweethanden, wat sociaal lastig kan zijn (handen schudden) en ook praktische problemen kan geven omdat je weinig grip hebt bij het vasthouden van dingen, zal zo iemand over het algemeen de mogelijkheid van iets meer zweten op bijvoorbeeld de rug, als een klein offer zien voor het verhelpen van die natte zweethanden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heeft iemand hier verder ervaring met producten als odorex en deoleen? Werkte het goed? En was er een merkbare bijwerking, bijvoorbeeld zweet op de rug?