Hoe kun je je foundation het beste aanbrengen?

Hoe kun je het beste je foundation aanbrengen zodat je een mooie dekking krijgt? Ik had namelijk poederachtige foundation maar wil graag overgaan op smeerbare foundation? Hoe kan ik dit het best aanbrengen? Iemand ervaringe met vloeibare foundation? Zo ja, tevreden? Jullie zouden me heel erg helpen! Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (7)

Google is your best friend!

Op youtube kun je heel duidelijk filmpjes hierover vinden, zie onderstaande link.

http://www.youtube.com/results?hl=nl&q=vloeibare%20foundation%20aanbrengen&psj=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&biw=1249&bih=624&wrapid=tlif133710427754810&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=w1&gl=NL

Ook volgens tekst is het heel duidelijk te volgen met google:
http://www.google.nl/#hl=nl&output=search&sclient=psy-ab&q=vloeibare+foundation+aanbrengen&oq=vloeibare+foundat&aq=1&aqi=g2&aql=&gs_l=hp.3.1.0l2.12573.28398.1.30608.36.20.7.9.12.0.148.1866.15j5.20.0...0.0.fum_rG-wwvk&psj=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=bb70a34c1fd01c8a&biw=1249&bih=624

Sorry kan de links niet verkleinen. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt dit doen met een speciale aanbrengkwast voor foundation ( al voor weinig geld verkrijgbaar bij de Hema). Of gewoon met je vingers. Een klein puntje aanbrengen op je vinger top en met een andere vingertop zo aanbrengen en goed uitsmeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dekkende foundations geven vaak een onnatuurlijk, maskerachtig effect, als je toch een dekkende foundation wilt aanbrengen, laat je dan goed adviseren over de kleur en het aanbrengen, je kunt een paar druppels op een spatel doen en met je vingers stippen op je gezicht zetten, werk deze, vanuit het midden naar de buitenkant uit, breng de foundation ook niet te dik aan en vergeet je hals niet mee te nemen, vaak is dekkende foundation mat, om dan een natuurlijker effect te bereiken, kun je met een licht glanzende poeder de foundation afpoederen, ga dus naar een goede drogisterij, bijv. DA of Etos en vraag naar iemand die je goed kan adviseren en geef aan hoeveel geld je eraan wil uitgeven, een duurder merk is niet per definitie mooier of beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb alle soorten foundation gebruikt. Ik gebruik nu zelf ivory van maxfactor. meestal 15 eu per keer. ik gebruik zelf een sponsje. dit omdat het dan dikker dekt en ik zelf geen vieze handen wil. ik heb het ook met mijn vingers gedaan. vind zelf een sponsje handig. ik begin bij mijn neus. en ga dan naar mijn wangen, dan kin en dan voorhoofd. en mijn hals ook een beetje tot mijn adamsappel (zo heet dat toch)? haha. ook ga ik erna overheen met een poeder die even licht is voor een matter effect.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oei nee! Alleen mannen hebben een adamsappel joh!! :P
Er zijn heel veel manieren om foundation aan te brengen! Wat het beste aanbrengt is niet te zeggen, dat ligt aan persoonlijke voorkeur, type huid en soort foundation. Dus het zal echt een kwestie van uitproberen zijn. Laat je vooral goed informeren bij de drogist of parfumerie over welke foundation bij jou type huid en je teint past. Wees niet bang om een testertje te vragen!

Je kan foundation aanbrengen met je vingers, een kwast of een spons. Qua kwasten en sponsen is echter ook veel keus. Denk hier bij aan een traditionele foundation kwast waarmee je de foundation echt op je gezicht smeert of een stippling kwast waarmee je als het ware de foundation op de huid tamponeert. Dit laatste geeft een heel natuurlijk effect. Met de stippling kwast kan je het ook goed aanbrengen in een draaiende beweging over je gezicht. Hiervoor kan je ook een normale poederkwast gebruiken (het klinkt raar, maar het resultaat wordt erg mooi). Pas wel op met een droge huid! Want als je dan foundation in een draaiende beweging aanbrengt zie je snel schilfertjes, geen prettig gezicht dus. Maar als je goed scrubt en hydrateert zal dit wel meevallen.

Over het gebruik van sponsjes weet ik niet zoveel. Ik heb wel veel goede verhalen gehoord over de Beauty Blender (Google maar eens voor reviews). Deze is alleen online te bestellen, maar Sephora heeft een soortgelijke spons te koop.

Ik hoop dat je er iets aan hebt, succes! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog even een toevoeging: als je de foundation iets te veel vindt glimmen is het handig om even af te poederen. Zo blijft het ook nog langer zitten! Hiervoor kan je normale poeder gebruiken, maar nog mooier is 'translucent powder' of fixerende poeder. Zowel catrice als essence hebben een budgetvariant hiervan in het assortiment. Deze poeder is wit, maar zodra je de poeder aanbrengt (niet te veel) is deze doorzichtig :)
ik gebruik altijd 2 manieren

manier 1

je kan een paar druppels op een watje doen en aanbrengen maar het kan ook zijn dat er stukjes van het watje meekomen als dat gebeurt dan heb je geen goeie watjes.
maar dan kan je nog manier 2 gebruiken

manier 2

je kan ook een beetje foundation net onder je knokkels druppelen en met je vingers dippen vervolgens op je gezicht aan brengen .

maar ik doe altijd de eerste want bij mijn foundation gaat dat heel moeilijk als ik mijn foundation wil van mijn vingers af wil halen lukt dat haast niet

dus veel succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met mijn ervaring in de visagie en grime weet ik dat er wel wat komt kijken bij de keuze van de juiste foundation en techniek.

Keuze foundation:
Heb je een normale huid dan kun je het best een foundation op creme- of poederbasis nemen. Op poederbasis is er ook vloeibaar).
Heb je een vette of een droge huid neem dan een foundation op waterbasis of siliconenbasis.
Heb je een gecombineerde huid, dan kun je ze in principe allemaal gebruiken.

Gebruik je een foundation al dan niet vloeibaar op poederbasis, dan werkt deze matterend. Deze mag je niet afpoederen, want dan krijg je een plakkaat effect!

Zorg altijd voor de juiste kleur! Heb je een gele ondertoon, gebruik dan een foundation met gele ondertoon, bij huid met rode ondertoon gebruik een foundation met dezelfde ondertoon, etc… Hierdoor voorkom je dat je gezicht grauw gaat lijken.

Of je de juiste kleur hebt controleer je door een beetje aan te brengen op de kaaklijn, valt de foundation weg in de huid dan heb je de juiste kleur. Een foundation gebruik je om je gezicht egaler te maken en niet om bruiner te lijken!

Techniek:

- Kies je voor een penseel, koop dan een goede. Let altijd op de dikheid van het penseel, daarmee bedoel ik niet de dikte in de omtrek, maar juist de hoeveelharen op dezelfde vierkante cm. Hoe meer haren op dezelfde plaats, hoe minder foundation in je penseel kruipt. Dus hoe minder foundation je verspilt. Een goed penseel is dan duurder, maar verdient zicht heel snel terug.

- Kies je voor een spons dan geldt hetzelfde, de ene spons zuigt meer foundation op dan de andere.
Tevens is de vorm van de spons bepalend hoe gemakkelijk je ermee kunt werken. Ik gebruik zelf het liefst de Blending Sponge van Make-up Studio. Deze maak je eerst vochtig en neemt weinig foundation op. De bolle kant is perfect voor de grote vlakken en met het puntje kom je perfect in de kleine hoekjes.
Je hebt ook goedkopere versies ( scheelt de helft) maar die poreuzer, ze nemen meer foundation op(verspilling) en brokkelen eerder af. De duurdere is hier dus uiteindelijk veel goedkoper.

Gerrit Das
www.visagiepro.nl