Wat kan ik nog meer doen aan een ontstoken teen (binnen-zijkant)?

Ik ben hiervoor al een keer daar de huis arts geweest en die heeft de ingegroeide nagel "er uit" gehaald. Dat was denk ik nu een jaartje geleden. Maar het doet nog steeds heel erg pijn, het is weer erger nu, en er komt ook een beetje pus uit. Soda badjes helpen ook niet echt. Wat kan ik dus nogmeer doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Terug naar de huisarts en eventueel een verwijzing voor een kleine chirurgische ingreep in het ziekenhuis halen. Ik ken iemand die zo van het probleem afwas.
Wel een chauffeur meenemen naar het ziekenhuis; je kunt niet rijden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, hier nog een oud-patientje. De chirurg verdooft de teen dmv twee (?) spuiten en haalt dan een 'reepje' nagel weg zodat de nagel smaller wordt. Daarna krijg je er een verband omheen dat een poosje moet blijven zitten. Bij mij werd het naar verloop van tijd wel weer een beetje gevoelig, maar het probleem is weg.
Dit is alleen in de ergere gevallen trouwens. Als het een beetje ingegroeid is kan een propje watten eronder zodat de nagel wat anders gaat groeien ook helpen. Had ik eerst ook gehad (huisarts gedaan) maar dat hielp dus niet.
Toch weer terug gaan naar de ha, je gaat anders te veel doktoren.

Zelf werd ik toen doorverwezen naar podoloog, die hadden een beugeltje gemaakt dat het niet meer kon gebeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
hier ook veel baat bij de beugeltjes, +
Als je er vaker last van hebt (en zeker als er pus uitkomt) even een verwijzing naar de chirurg vragen. Zoalst het bijvoorbeeld in Arnhem gaat: die verdooft dan met twee spuitjes, haalt een reepje nagel weg, en behandelt de nagelwortel met 'fenol', een etsende vloeistof, waardoor het stukje nagel wat steeds ingroeit niet meer terugkomt. Dan krijg je een drukverband dat je twee dagen laat zitten, dan kom je terug op de poli waar ze je verband verwijderen en controleren ze de wond. Als het goed is ben je daarna er definitief vanaf.
Verder: altijd je teennagels recht afknippen!