Zoals aangegeven; de nagels recht afknippen. Zeker nooit de hoekjes wegknippen om een ronde vorm te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het antwoord is prima hoor en door erbij te vermelden dat je de hoekjes niet af moet knippen is van essentieel belang!

Andere antwoorden (4)

Het enige wat je er echt tegen kan doen is op tijd blijven knippen, ik heb echter ook van iemand gehoord die zich bij de dokter heeft laten behandelen zodat het minder vaak/ snel voorkomt. Dat is dus ook een optie die je kan overwegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je nagels recht afknippen, bij voorkeur als je net met je handen/voeten in het water bent geweest (na het douchen bijvoorbeeld). Dan zijn ze zachter en loop je niet het risico dat ze al knippend inscheuren.
Wat teennagels betreft: zorg voor goed passende schoenen (niet te nauw of te spits en dergelijke).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ingegroeide nagels voorkomen door ze altijd recht en niet te kort af te knippen
Draag schoenen die goed passen om de druk op de voorvoet en vooral op je tenen te verminderen
Laat je voeten verzorgen door een erkende pedicure of podotherapeut
Een op maat gemaakte nagelbeugel door podotherapeut of pedicure kan verlichting geven of preventief werken.

Toegevoegd na 37 seconden:
http://www.voetwereld.nl/voetproblemen/voorzijde/ingegroeide-teennagel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een laag van je nagel afveilen helpt direct
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haal er nog een laag van af bij mij helpt t wel