Welke make-up en kleuren passen bij iemand die middenblond haar heeft en blauwe ogen voor het gala?

Ik heb middenblond haar, en laat het opsteken voor het gala. Ik heb een zwarte lange galajurk en draag sieraden met strass steentjes. Verder heb ik een redelijk 'fijn' gezicht en blauwe ogen.
Normaal draag ik een beetje zilver met glans/glitter als oogschaduw en wat mascara. Ik wil het graag zelf doen, maar wat anders dan anders. Toch ook niet heel dik aanzetten, maar natuurlijk en mooi. Welke kleuren kan ik het beste gebruiken? En welke producten heb ik nodig? (zo goedkoop mogelijk). Thuis heb ik oogschaduw van een stuk of 20 kleuren, mascara (zwart), eyeliner (zwart) en oogpotlood (donkerblauw).
En qua nagels: Zal ik hier ook nog nagellak op doen? Glans of felle kleuren? Normaal doe ik eigenlijk nooit nagellak op.

Toegevoegd na 1 minuut:
En wat moet ik op mijn lippen doen? Ook een felle kleur of (lichte) lipgloss?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

let er bij je make up op dat je maar 1 ding accentueert dus:
knalrode lippen minder opvallende ogenschaduw
opvallende ogenschaduw een minder opvallende lip kleur.

ik vind het altijd mooi als ogen het meeste opvallen maar je moet er van houden.
hier zijn een paar tutorials voor blauwe ogen:

http://www.youtube.com/watch?v=uI08QnzeJb0
http://www.youtube.com/watch?v=dOnihBerwUE
http://www.youtube.com/watch?v=OpkMkoTPE6w&feature=related

ik hope dat je eentje leuk vind
veel plezier op je gala

en
SUCCES :)

Toegevoegd na 1 minuut:
over de nagellak ik zou voor glans kiezen omdat je normaal niets draagt + glans is natuurlijk maar mooi :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
:) slim van je dat je daar om hulp hebt gevraagd
ik denk dat meerdere kleuren bruin leuk zullen staan.
ik zou het van donker naar licht doen wel moet je bij je wenkbrauw opletten dat de kleur lichter is als je huid anders lijkt hij te zakken als hij lichter is lijkt hij mooier en hoger (highlight) kies dan niet voor geel ofzo maar voor zilver of een bruin witter als je huidskleur.
ook kun je aan de binnenkant van je oog (bij je neus )een klein beetje zilver doen dan lijkt je oog levendiger . hoopt dat dit al je vragen beantwoord (denk het wel) en anders hoor ik het wel :)
succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De gouden tip: één ding accentueren. Ogen óf mond. Plus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oke klingt goed :D
wel een vraagje:?
valt je slotjes beugel niet meer op als je je mond meer op laat vallen?!? ik hoor het wel en succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oke jij hebt de ervaring :) hoe stond/staat het?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klinkt leuk
hoop dat je een leuke avond hebt :)

Andere antwoorden (6)

lichtblauwe oogschaduw (echt heel licht)
zwarte mascara
donkerblauw oogpotlood
glans (zonder kleur) nagellak
lichte lipgloss

ga niet teveel met felle kleuren werken dat doet bij een fijn gezicht snel ordinair aan in zo'n jurk. Houd het lekker bescheiden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn toch een heleboel sites met make-up adviezen?

Wij kennen jou niet, wij weten niet wat jou staat.
En wat jij mooi vind.
Wat jouw smaak is
En wat jij draagt.
Wij weten niks van jou, dus ieder advies is een slag in delucht.

Als je hier je foto upload en dan aan de slag gaat
dan weet jij tenminste zelf wat jij mooi vind.

http://www.taaz.com/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
alle kleuren oogschaduw kun je doen, behalve blauw, omdat blauwe oogschaduw jouw ogen niet versterkt, een tegengestelde kleur aan je ogen doet je ogen beter uitkomen, kies ervoor het accent op je ogen of lippen te leggen, dus of je ogen maak je opvallender op, of je lippen, allebei is te veel, vergeet ook een blusher niet, voor een fris blosje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Smokey eye (even googlen wat dat is)is feestelijk. Hoeft niet altijd met zwart te zijn, maar met paars, zilver, donkerblauw.
Of retro(fifties) met rode lippenstift.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mij lijkt een bruine smokey eye heel mooi bij je hierbij kun je zelf ook beslissen of je hem vrij naturel houd of toch wat feller/donkerder maakt,
met zwarte eyeliner aan boven en onderkant hierbij kun je ook zelf beslissen of je het subtiel houd of niet.
de lippen zou ik vrij subtiel houden met een lipgloss met een kleur die je zelf mooi vind.Persoonlijk houd ik wel van een peach kleur.

Met je nagels kun je eigenlijk alle kanten op ook leuk om je nagellak af te stemmen op je lippen of gewoon rood vind ik ook altijd wel mooi.

Gebruik je ook foundation en poeder? Want persoonlijk vind ik dat mooier op een foto.

En verder lachen, and have Fun!

Hoop dat je er iets aan hebt ;) Succes iig!

Liefs,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Groene oogschaduw, en witte oogschaduw tot je wenkbrauwen, eyeliner, oogpotlood, mascara, en doorzichtige roze lipgloss