Hoe mannelijke huid(gezicht) beste verzorgen?

Hoi,

Ik heb op dit moment een redelijk mooie huid, acne is heel rustig. (Hier heb ik nogal wat last van gehad) En heb weinig onzuiverheden, maar wat kan ik doen om dit aan te houden?

Ik ben 18 jaar, en heb midden in mn voorhoofd een hele lichte streep/rimpel. Zou ik hiervoor nu al moeten beginnen met anti age creme?
Dat ik dagelijks moet reinigen met een reinigingsgel weet ik, maar vaak moet je dagelijks een vochtinbrengende/hydraterende creme gebruiken, en vaak heb je ook nog is dag en nachtcremes, en ook heb je appart de anti age cremes. Welke mannenlijn is goed? Ik dacht aan loreal men expert, maar betwijfel of loreal goed is.

Wat kan ik het beste doen?
(reden dat ik zo achter mn huid aan ga is omdat ik anders gewoonweg heel snel knalrode ontstoken puisten krijg, dit leid heel erg af)

Graag reacties van mensen die weten waar ze het over hebben.

Bedankt alvast.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (8)

Veel van die creams zijn onzin. Alles heeft te maken met doorbloeding. Die creams moeten in gemasseerd worden en dat is het geheim.. Masseren van de huid. Je kan hier ook een gewone nivea voor gebruiken en af en toe wat zon licht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan je geen merk/soort creme adviseren, maar wat wel een goede tip is: ga naar de Douglas en vraag of ze je huid kunnen analyseren. Ze hebben zo'n aparaat waarmee ze kunnen zien hoe vettig je huid is, hoeveel pigment ofzo je hebt (handig voor je anti-zonnebrandcreme factor) etcetera en aan de hand van alle gegevens daarvan kunnen ze je een creme adviseren. Maar elke huid reageert natuurlijk anders dus je zult wel wat moeten testen voordat je de perfecte creme hebt! Ik geef veel om verzorgingsproducten, niet naar de prijs of merk kijken maar gewoon veel testen.
Oja en ik zeg Douglas uit evaring, maar misschien kan zoiets ook wel bij een andere winkel ;-) succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thnx!
L'Oreal is prima, was je gezicht 's ochtends gewoon met water en eventueel een lotion na, doe daarna de dagcreme op, een normale hydraterende is prima, vanaf je 30ste pas beginnen met anti age. 's avonds reinigen met reinigingsgel en 1 keer per week vooraf scrubben.
Hoe vaak je scheert, bepaal je zelf, maar doe dit met een scheergel of scheerolie en met de haargroei mee, wil je een keer extra glad zijn, scheer dan eerst met de haargroei mee en daarna tegen de haargroei in, gebruik na het scheren de aftershave creme.
Om acne te voorkomen is vooral het reinigen van de huid en je voeding belangrijk, let er dus op dat je gezond eet en weinig tot geen alcohol drinkt en niet rookt, dat is het geheim van een mooie, verzorgde huid, ook voor mannen.

Toegevoegd na 12 minuten:
Vergeet je huid ook niet te beschermen tegen de zon, als je toch een kleurtje wil, bestaat er ook een dagcreme met zelfbruining voor mannen, geeft tegenwoordig een mooi, natuurlijk resultaat en is veilig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een plus voor je serieuze reactie op zijn vraag. En je antwoord natuurlijk ook.
Huidverzorging is nooit onzin.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt :)
Ten eerste: anti age voor 18 jarigen is onzin, ook voor andere leeftijden. Voor je puisten werkt het beste om de sap van een paardenbloem over de puisten te wrijven, dit werkt beter dan welk crempje dan ook of een reinigingsmelk met kommer te maken(mail me voor een recept). Kruidvat, etos eigen merken, zarqa, vichey zijn aan te raden. Een aparte mannenlijn is eigenlijk een commercieel verhaal. Mannen kunnen ook de creme van vrouwen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vet asome van die paardebloem ga proberen :D
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed zo, ga maar kweken in je achtertuin. Het beste kan je de paardenbloemen s ochtends plukken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zal er aan denken :D
had niet verwacht dat jongens daar ook zo mee bezig waren grappig.

ik heb ff voor je gezocht

hier heb je misschien wat aan:
http://www.adversus.nl/beauty/huidenmakeup/gezichtshuid.html

en als je het niet erg vind engels te lezen deze.
http://www.ehow.com/way_5415534_skin-care-men.html

ik heb even gezocht voor dat crèmepje maar kon geen vergelijking vinden sorry

hoop dat de links wel helpen :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
alsjeblieft :)
Het beste anti-age creme is er eentje met een SPF van 15 of hoger. Ongeacht het merk of je leeftijd.
l'Oreal is een prima merk. Begin de dag met reinigen van je huid. Dan een dagcreme met een SPF erin. Zeer belangrijk. 's Avonds weer reinigen en een creme naar keus inbrengen. Bijvoorbeeld een hydraterende creme.
Op jou leeftijd is het echt niet nodig om met serums e.d. te gaan werken.
Zelf ben ik al vanaf mijn vroege tienerjaren consequent bezig met mijn huid. Het werpt echt zijn vruchten af.
Voorlopig is voor jou goed reinigen en spf van belang.

PS geloof niet in die fabeltjes dat je dan juist de bescheermingslaag van je huid afhaalt. Dit is vuil en beschermt niet!

Verfrissend om te lezen dat jongere jongens zich ook bezighouden met hunn huid.

Tip: vraag raad naar jouw huidtype. De meeste merken hebben voor de normale, droge, vette en gecombineerde huid producten.

Ga zo door ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt! Ja, vind het belangrijk om er goed verzorgd uit te zien. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar haal je deze NONSENS vandaan...?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oei. Het is duidelijk dat iemand ergens niet vanaf weet. Dus noemt hij/zij/het NONSENS. Hebben we vooroordeeltjes?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laat ik heel duidelijk zijn,ik weet op dit gebied meer dan je denkt!
Zelf werkzaam in deze industrie?
Hou het er maar op dat een ieder die hier in gelooft zichzelf belazerd!
Ant-age cremes zijn ONZIN!
Heeft geen enkele zin deze te gebruiken want ze doen helemaal niets.
De rimpel in je voorhoofd heb je waarschijnlijk zelf veroorzaakt door je voorhoofd te fronsen of veel je wimpers op te trekken.
Als je hier op let en er voor zorgt dat je deze (meestal niet merkbare) gewoonte afleert zou de rimpel van nature wat minder kunnen worden maar verdwijnen zal hij nooit meer.
Gewoon accepteren en je ijdelheid wat opzij zetten.
Je bent zoals je bent!
Dus: Geen enkel merk is "goed"!
Commerciele praatjes.TRAP ER NIET IN want het kost je handenvol geld en levert niets op!
En geloof me"Ik weet waarover ik het heb!
Dit is natuurlijk niet het antwoord wat je horen wil maar het enige juiste!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoezo geen enkel merk is goed?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat het onzinproducten zijn die geen enkele werking hebben.
Commerciele prietpraat om mensen geld afhandig te maken.
Heb niets tegen commercie ben zelf redelijk commercieel ingesteld maar de mensen worden met dit soort producten,van welke fabrikant dan ook bedonderd.
Dus: Geen enkel merk is goed...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe durf je te beweren dat je weet waar je het over hebt. Hiermee beweer je dat allen die jouw MENING niet delen onzin verkondigen. Geloof me; dit is niet zo!
Beste,

Of een anti-age creme je afdoende zal helpen, betwijfel ik.
Dit hangt van je huid en leefstijl af. Bovendien heeft iedere huid andere eigenschappen en wat voor de 1 werkt voor een ander juist niet.

Roken, overmatige zon, eten van vlees en stress zijn ongelooflijk slecht voor de huid. Vitamine E en Selenium zijn erg goed voor de huid. Niet in een creme, want dan kom je niet verder dan de opperhuid, nee je zult dit voldoende via voedsel en/of goede preparaten binnen moeten krijgen.

De combinatie van natuurlijke vitamine E en Selenium geeft een effectieve bescherming tegen vrije radicalen, vertraagt het dunner worden van de huid en gaat couperose tegen.

Vrije radicalen zijn radioactieve geladen zuurtsofmoleculen. Ze ontstaan in ons lichaam als gevolg van biochemische processen waarbij energie vrijkomt. Overmatige vorming van vrije radicalen ontstaat door onder meer ultraviolette straling ( zonlicht ), roken, milieuvervuiling en niet te vergeten stress. Vrije radicalen beschadigen de celwand, intercellulaire vetten, eiwitten en DNA en zijn zeer schadelijk voor ons organisme.

Mijn tip: voorkom stress en fel zonlicht, rook niet, eet geen vlees(ook goed voor de lijn en spijsvertering). Hydrateer je opperhuid met een creme met antiseptische werking(altijd gebruiken na het scheren).

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

PS. Vit E/Selenium kun je eventueel hier verkrijgen: http://www.visagiepro.nl/121-Verzorging/136-Lichaamsverzorging/Tyro-Vitamine-E-/-Selenium-100-capsules.html