Is bovenlip laseren verstandig?

Ik heb voor mijn bovenlip dit allemaal geprobeerd:

- Harsen
- Pincet, epileren
- Met touw

Wat ik nog wil proberen is:

- Ontharingscremé, maar ik had deze vraag al gesteld en kreeg als antwoord doet juist meer pijn.

Dus toen dacht ik aan laseren, maar..

Kan + Mag ik dat wel? Ik ben zelf pas 16 jaar oud..

Zo ja, als het mag: Doet het pijn? Komen de haartjes dikker terug, of komen ze helemaal niet terug?

Toegevoegd na 44 seconden:
+ Hoeveel gaat het kosten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je neemt een stuk touw.
Je draait het een paar keer.
Je beweegt heen en weer, is moeilijk om uit te leggen. http://www.beautygloss.nl/2008/02/02/haar-weghalen-met-draad/ Hier zie je een meisje die het voor doet. xxA
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Zo doet onze kapper het ook, is een Turkse metode zei ze.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of het een turkse is weet ik niet, maar idd veel turkse doen het. :) xx A

Antwoorden (3)

Ikzelf heb mijn onderbenen laten laseren (toen ik 12 was... met toestemming van mijn moeder. nou, eigenlijk was zij ook met het idee gekomen), en mijn schoonheidsspecialiste zegt zelf altijd dat het op het gezicht (bijvoorbeeld bovenlip dus) meer pijn doet.
Maar na een tijdje (een aantal behandelingen, verschilt per persoon) blijven de haartjes altijd weg, dus ze komen niet dikker terug, de haarzakjes worden als het ware 'weggelaserd' (ik denk verbrand, want het is een erg brandend gevoel...).

Ook stellen ze je huidskleur in en de sterkte, dus wees niet bang dat het slecht is, als dat zo is zeggen ze het wel.

Het kost een bepaald bedrag per flits, dus op je bovenlip is het niet zo duur. Ongeveer 65 euro per behandeling? (niet per flits). Ik weet van iemand anders dat zij ongeveer 10 flitsen per behandeling had...

Toegevoegd na 54 seconden:
Ook stellen ze je huidskleur in en de sterkte, dus wees niet bang dat het slecht is, als dat zo is zeggen ze het wel.
^^
dan zeggen ze het en behandelen ze je niet. ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik meen dat voornamelijk de donkere/zwarte haartjes met die flitsen verwijderd worden. Mocht je vooral veel blonde/lichtgekleurde haartjes hebben, dan zal het effect niet erg bevredigend zijn.
Verstandig is dus om daar van te voren naar te vragen. Bij mij zeiden ze dat pas na zo'n 10 behandelingen, maar toen was ik het geld al kwijt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1] Ik heb nog nooit ervaren dat ontharingscreme pijn doet.
Misschien wel bij mensen met een heel gevoelige huid.
Dat weet je pas als je het zelf hebt geprobeerd.

Bij een goede drogist kun je wel eens een kleine proefverpakking krijgen of kopen.
Maar die van Kruidvat is ook prima.

2] Informatie over laseren.
http://laserenontharen.nl/?gclid=CJuizf30468CFcGHDgodlGQKtA

Nadelen laser en IPL
* alleen geschikt voor donkere haren
* kans op pigmentatieproblemen (zeldzaam)
* duur
* soms komen méér haren terug in plaats van minder!

http://www.huidinfo.nl/ontharen.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelf ben ik totaal niet gevoelig, zal het is proberen, hopen dat het werkt en niet hoef te laseren..
Ik dacht klein oppervlakte niet zo duur, hihi. Bedankt xxA