Kan je je geverfde haarkleur doffer maken?

Ik heb mijn haar laten verven van donkerblond naar bruin, ik wilde lichtbruin maar het is erg donker geworden, het is een spoeling zei die maar hik deed het wel met zo'n kwast. Ik vind het wel mooi maar het ziet er te geverft uit. Nou mijn vraag: kan ik mijn haar een beetje doffer van kleur maken? Dat het iets lichter wordt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
doffer - lichter?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja lichter ja, het ziet er te geverft uit vind ik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoeft niet veel daarom t woord: doffer

Antwoorden (2)

Je haar wassen met head&shoulders. Dat raadde mijn kapster aan toen mijn haar een tint te donker was en het werkte :)

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus gewoon ipv je normale shampoo. En dan de normale variant van head&shoulders want je hebt tegenwoordig tig verschillende.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
MissBiggie
11 jaar geleden
Klopt inderdaad. Mijn kapster zegt dit dus ook. H&S is namelijk ontzettend agressieve shampoo ... En het werkt.
Je haar gewoon iets vaker wassen dan normaal. De kleur wordt sowieso lichter naarmate je het vaker wast. Dit hoeft niet per se met Head&Shoulders te zijn.
Blijf het verder wel goed verzorgen met cremes, serums of producten die je al gebruikt. Je zult blij zijn dat je haar er nog gezond nadat het lichter is geworden.
Chemische middelen en shampoos voor probleemhaar (lees roos)vermijden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn haar heeft er niks van geleden en als ze het lichter wil hebben kan ze dat dus gewoon gebruiken. Ik geloof niet dat h&s chemisch is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik was mijn haar dagelijks waarvan twee maal per week met H&S. Dit is genoeg om bij mij de roos weg te houden. Er zitten wel degelijk chemicaliën in om roos te bestrijden. Ik zou dit zeker niet dagelijks gebruiken. Zeker als het niet nodig is. Je geverfd haar wordt sowieso doffer door het wassen en bijv. zonlicht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat sneller met h&s en dat was geloof ik de vraag. En ik denk niet dat mijn kapster het aanraad als het slecht zou zijn. Verf is ook niet echt goed voor je haar trouwens.